אביר קארה
אביר קארהצילום: Olivier Fitousi/Flash90

שרת הפנים איילת שקד החליטה היום (שני), בניסיון לפתור את מצוקת כוח האדם הגדולה בענף המסעדות, להוסיף עוד כ-500 עובדים פסליטינים שיתווספו למכסה הקיימת בסך 1,500 כך שכעת המכסה של הענף עומדת על 2,000 עובדים.

זאת, לאור בקשת סגן השר אביר קארה.

השרה שקד אמרה, "בעקבות בקשות ופניות של כל ארגוני המסעדנות הגדלנו ב-30% את כמות הפלסטינים שיוכלו להיכנס לישראל ולהתחיל לעבוד".

סגן השר אביר קארה הוסיף, "בעלי המסעדות זקוקים לכוח אדם נוסף והיום אני שמח לבשר בעקבות עבודה משותפת עם שרת הפנים אישרנו להגדיל את המכסות של העסקת עובדים פלסטינים במסעדות. צעד משלים לעבודה יחד עם שרת הפנים להורדת בירוקרטיה ברישוי העסקים. המהלך שעשינו יסייע לבעלי העסקים במיוחד לאחר משבר הקורונה ויסייע במציאת ידיים עובדות".

"המהלך יגדיל את התפוקה של המסעדות ויביא להפחתת עלויות כוח האדם במסעדות והורדה ביוקר המחייה. כמו כן, יש לזכור שמדובר במשרות שישראלים אינם מעוניינים לאייש ולכן נדרש פתרון של עובדים פלסטינים", אמר קארה.

שי ברמן, מנכ״ל איגוד המסעדות סיכם, "אני מודה לשרי האוצר, כלכלה ופנים, ולסגן השר קארה שנענו לפניתנו ופעלו במהירות וביעילות להגדלת מכסת העובדים הפלסטינאים במסעדות. המכסה הזו לא תפתור את מצוקת כוח האדם אצלנו בעסקים אבל אנחנו מקווה שזה אחד מן הפתרונות שיקלו על המצוקה שלנו".