הרב גדעון בנימין
הרב גדעון בנימיןצילום: ישיבת שעלבים

בס"ד, טבת תשפ"ב

משפחת נוף איילון היקרה והאהובה!

ימים טרופים וכואבים עוברים על הקהילה. ליבנו עם הבנות שנפגעו, עם הכאב והייסורים שעברו. אנחנו יודעים שהכאב העצום נוכֵחַ בחיים של כל בת כזו.

אנו גם חשים בעוצמה את הקושי של ילדים, נוער ומבוגרים שהוכו בתדהמה אחרי פרסום הכתבות. קשה לנתח במכתב קצר אירוע כה מורכב, אולם ננסה להביא את עיקרי הדברים לפניכם באופן גלוי.

הפרשה הגיעה לפתחם של מספר אנשים בישוב, ואנו בתוכם, לפני מספר שנים, בעקבות פניה של פורום תקנה. הפורום עדכן אותנו, כי בדק תלונה שהגיעה אליו, אך טען שפרסום יזיק למתלוננות וביקש שלא להרחיב את מעגל המיודעים לפרשה.

אחר זמן רב, נוספו תלונות לפורום, אשר פרטיהן לא היו גלויים לנו בשום שלב. הפורום המליץ אז להנהגת הישוב לפרסם את שם הפוגעת, לכאורה. (שעד לרגע זה מכחישה את כל הטענות)

אנו והמזכירות דאז, סברנו שרק ביכולתו של פורום תקנה לעשות זאת. המחשבה הייתה, כי הוא גוף ציבורי ומקצועי, הבקיא בכל הפרטים, ומצוי בקשר עם גורמים משפטיים. לאחר שיפרסם, אנו נגבה את צעדיו במרחב הקהילתי.

כשעמד בפנינו הצורך לבחור בין מספר אפיקי פעולה, ידענו (ג.ב. ר.ב.) שלכל אפיק שייבחר יש מחיר כבד, וכך פעלנו לאור הנתונים (החסרים) שהיו אז מול עינינו. "דיני נפשות" המובאים לפני (ג.ב) מצריכים שיקול דעת עדין מאד, המביא בחשבון את כל המורכבויות והתרחישים העתידיים.

עכשיו, כשהעדויות גלויות, אפשר לטפל בשורש הרע. אנו מבינים כעת, כי ההחלטה הזו, שנתקבלה לפי הבנתנו אז, גרמה לכאב גדול בראש ובראשונה למתלוננות ואף לציבור כולו. אנו כואבים ומיצרים על כך, ונוטלים אחריות על עצמנו לתיקון הפגיעה יחד עם מוסדות הישוב.

ברור הדבר, כי חלקכם רואה את הדברים אחרת, לכן אנו מזמינים כל מי שרוצה לשוחח איתנו על הדברים - ליצור עמנו קשר.

לסיום נציין, כי למידת הלקחים ממקרה נורא זה, הביאה את הישוב בשנים האחרונות לנקיטת צעדים משמעותיים לחיזוק המוגנות בקהילה. חודדו נהלים ונוצרה כתובת מקצועית לטיפול ולמענה קהילתיים.

אנו כאן בשבילכם, גדולים וקטנים, תמיד ובאהבה.
שָׂמים מבטחנו בה' שירפָּא למכתנו וינחה אותנו בדרך ישרים.

גדעון ורות בנימין

פרשת ההטרדה באולפנהעצם העניין - כאן 11