אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

קנדי פרייז'ר, שעבדה כמסננת תוכן ברשת החברתית "טיקטוק", טוענת כי נחשפה לתכנים פוגעניים שכללו סרטונים אלימים במיוחד, והיא תובעת את הרשת החברתית על "טראומה פסיכולוגית משמעותית, שכוללת חרדה, דיכאון והפרעה נפשית פוסט-טראומטית".

בכתב התביעה מפרטת פרייז'ר כי לאורך שנות עבודתה היא נאלצה לצפות מדי יום במאות סרטונים שכללו לעיתים אלימות קשה ותוכן בוטה במיוחד, כאשר לדבריה "על מנת להתמודד עם הנפח העצום של התוכן, נדרשתי לצפות לעיתים בבין שלושה לעשרה סרטונים בו זמנית, כאשר בכל 25 שניות בערך הועלה סרטון חדש על ידי משתמשים".

בכתב התביעה גם מפרטת פרייז'ר את תנאי העבודה הקשים של מסנני התוכן של רשת "טיקטוק", הנמצאת תחת ענקית הטכנולוגיה הסינית Bytedance, כאשר לדבריה משמרת ארכה כ-12 שעות ובמהלכה זכו מסנני התוכן להפסקה של 15 דקות בלבד לאחר ארבע שעות העבודה הראשונות, ולאחר מכן הפסקה של 15 דקות לאחר כל שעתיים של עבודה, במהלכן נאלצה לצפות במאות סרטונים שכללו תוכן פוגעני וקשה לצפייה.

היא מספרת גם כי "חברת Bytedance עוקבת באדיקות אחרי הביצועים של מסנני התוכן, ומענישה באופן קשה את העובדים על כל זמן שנלקח מצפייה בסרטונים". לדבריה זכו מסנני התוכן להפסקת צהריים של שעה.

"טיקטוק לא עמדה בסטנדרטים שנדרשים מהתעשייה שנועדו להפחית את ההשפעה של התוכן הקשה, והפרה את חוקי קליפורניה בנוגע להענקת סביבת עבודה בטוחה", טוענת פרייז'ר בכתב התביעה.

דובר "טיקטוק" סירב להגיב על כתב התביעה של פרייז'ר ועל הטענות של מסננת התוכן על הפגיעה הנפשית הקשה והטראומה שנאלצה לעבור, אך טען כי "טיקטוק שואפת לקדם סביבת עבודה אכפתית ודואגת לעובדים וקבלני המשנה שלנו".