הריקודים בחתונה
הריקודים בחתונהצילום: יד לאחים

שני צעירים יהודים שהיו במשך שנים ארוכות בכתות נוצריות והמירו את דתם לנצרות, התחתנו כיהודים אחרי ששבו ליהדות.

ערן (שם בדוי) חיפש לפני כעשור אחר משמעות לחייו, והגיע דרך האינטרנט לכת הנוצרית "היהודים המשיחיים" שהציגה את התיאולוגיה שלה בצורה שקרית ובעטיפה יהודית, מבלי שיבין שמדובר בתרמית מסוכנת.

רק שנים רבות לאחר מכן התברר לו שרוב ההסברים שהביאו המיסיונרים נלקחו מהתורה ומדברי חז"ל, אבל באותה העת הוא ראה את אתרי המיסיון הנוצרי כמי שנותנים מענה בלעדי לשאלותיו וספקותיו.

עברו שנים והוא החליט לעזוב את מקום עבודתו במוסך ביישובו, לטובת עבודה משרדית. במסגרת זו היה עליו להעביר חפיפה לצעיר אחר מהיישוב, בשם יאיר (שם בדוי), שהיה אמור להיכנס במקומו.

במהלך החפיפה על התפקיד, השניים התיידדו, כפי שערן מספר: "יאיר היה בחור עם חזות דתית – כיפה, ציצית וזקן שמידי פעם שאל אותי למה לא רואים אותי בבית הכנסת, והסברתי לו שהנושא פחות מדבר אלי. לאחר חודש וחצי, כשהחפיפה עמדה לקראת סיום, הרגשתי שהפכנו לידידים קרובים וסיפרתי לו שהתנתקתי מהיהדות וכיום אני נוצרי לכל דבר. הראיתי לו שמתחת לחולצה שלי אני עונד שרשרת עם צלב, כהוכחה לכך שאני רציני בדבריי".

"למרבה ההפתעה יאיר סיפר לי ששלוש שנים לפני כן, בטרם שחזר בתשובה הוא עצמו היה חבר בכת הנוצרית 'היהודים המשיחיים' שבה הייתי חבר. הוא סיפר על התהליך שעבר, על כך שהבין שמדובר בשקר מוחלט ועל היציאה שלו מהכת בעזרת עמותת יד לאחים שעוסקת בסיוע לאנשים שנכנסו לכתות מיסיונריות. לאחר כמה מפגשים עם אנשי העמותה השתכנעתי, הבנתי שעשיתי טעות והחלטתי שאני חוזר ליהדות באופן מלא".

השבוע כאמור סגרו השניים מעגל כאשר שניהם התחתנו יום אחרי יום.

ביד לאחים מספרים כי סגירת המעגל של יאיר גדולה אף יותר שכן מלבד היותו חבר בכת, הוא היה אמור להתחתן עם בתו של כומר נוצרי מאחת הכנסיות המיסיונריות הגדולות בארץ.

הרב יואב זאב רובינסון, המלווה את השניים בעמותת יד לאחים מספר: "כל סיפור כזה של יהודים שחזרו למקור כורך בחובו עבודה רבה ומורכבת במשך שנים רבות לאחר מכן. עבודה של ליווי, תמיכה ומשענת שהציבור כמעט ואינו נחשף אליה. לכן השמחה אצלנו לגלות ששניהם מתחתנים יום אחרי יום היתה כפולה".