בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סיעות הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה החליטו להחרים את הדיונים על חוק החשמל בשל החלטת הקואליציה לאשר הליך מזורז לחקיקת החוק של רע''מ.

היועמ"שית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, התנגדה להפעלת סעיף 98 על ידי הקואליציה שמטרתו לקצר את הדיונים הממושכים של האופוזיציה על חוק החשמל, אך חברי הכנסת מהקואליציה בוועדת הכנסת, התעלמו מחוות דעתה, והפעילו באופן חריג את הסעיף המדובר כך שנמנע דיון ממושך של כ-90 שעות.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יכנס מחר (רביעי) את ראשי מפלגות האופוזיציה לדיון חירום בנושא.

בהודעה משותפת של הסיעות נכתב כי "היום נפל דבר בכנסת ישראל. בפעם הראשונה בתולדות הכנסת קיבלה ועדת הכנסת החלטה בניגוד לעמדה מפורשת של הייעוץ המשפטי והחליטה על הליך מזורז וחסר תקדים לאישור ״חוק החשמל״ של רע״מ בכנסת.

''כדי להשתיק את ביקורת האופוזיציה נגד ״חוק החשמל״ של רע״מ, שמכשיר את גזל אדמות המדינה על ידי בנייה ערבית של עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, ביטלה הקואליציה את זכות האופוזיציה לנמק ולהצביע על כל ההסתייגות שהגישה ואף קבעה דיון בחוקים נוספים ביום רביעי בניגוד לסיכום מפורש עם יו״ר הכנסת מיקי לוי. הכל מתוך כניעה לתכתיב של התנועה האיסלאמית שחקיקת החוק תסתיים עד מחר''.

עוד נמסר כי ''הכנסת הפכה בכך למיותרת, ללא כל אפשרות לקיים דיונים מהותיים ובאופן שפוגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית. לפיכך החליטו ראשי מפלגות האופוזיציה שאין להם עניין להיות ניצבים במשחק המכור לרמיסת הדמוקרטיה, וזאת עד לשינוי ההחלטה השערורייתית הזאת כדי שהדיון יתקיים כפי שהיה נהוג עד היום''.

פינדרוס: חבורת פרחחים מטומטמים גנבים ונוכלים בראשות השופטת חיותערוץ כנסת

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי ''אתמול מיקי לוי הטיף מוסר על שמירת כבודה של הכנסת והשיח בה והיום הוא נותן ידו לדריסתה, השפלתה וביזויה על ידי הקואליציה, בהשתקת האופוזיציה ומניעת יכולתה לבקר את חוק החשמל, תוך דריסת הייעוץ המשפטי של הכנסת שהתנגד לכך בכל תוקף. הקואליציה הזו הורסת את הדמוקרטיה ואת הכנסת''.

הנהלת הקואליציה הגיבה לביקורת ומסרה: ''זו אותה האופוזיציה שהפכה כל מי שלא מסכים איתה ללא לגיטימי. זו אותה האופוזיציה שכאשר התחילו החקירות, הפכה את המשטרה ללא לגיטימית. זו אותה האופוזיציה שכאשר היועמ"ש החליט להגיש כתב אישום, הפכה אותו ללא לגיטימי.

''זו אותה האופוזיציה שכאשר החל המשפט, הפכה את מערכת המשפט ללא לגיטימית. זו אותה אופוזיציה שכאשר איבדה את הרוב בכנסת, הפכה את בית המחוקקים ללא לגיטימי. זו אותה האופוזיציה שהיושב בראשה מפיץ סרטון באנגלית, הפוגע קשות במדינת ישראל ובמוסדותיה.

''זו אותה האופוזיציה המחרימה את ועדות הכנסת, פוגעת בתפקוד התקין ובעבודה הפרלמנטרית, מחרימה את ישיבות נשיאות הכנסת, את ישיבות ההסכמות הנהוגות עם ראשי הקואליציה ומזלזלת באופן קבוע ביושב ראש הכנסת.

''זו אותה האופוזיציה שהפכה את השיתוק והפגיעה באזרחי ישראל למטרה, שמזמן הפכה לאופוזיציה למדינת ישראל. אנו נמשיך ונעמיד את העבודה עבור הציבור מעל הכל. נמשיך ונקרא לחברי האופוזיציה לחזור לעבודה שלשמה הם נבחרו ולשתף פעולה. אנו נמשיך לשמור על הדמוקרטיה ולשים את אזרחי ישראל בראש'', לשון התגובה.