הרב פינטו
הרב פינטושובה ישראל

הרב יאשיהו פינטו, מנהיג 'שובה ישראל' בארץ ובעולם, פרש את משנתו החינוכית בשיעור ייחודי שמסר בפני תלמידיו בלוס אנג'לס, בו הוא התייחס לחשיבות הגדולה הטמונה בחינוך הילדים ומנגד אודות הסכנה הגלומה מחינוך לא נכון.

"חינוך ילדים זה דבר רגיש ביותר, ומי שלא מבין בחינוך ילדים - שלא יתעסק בחינוך ילדים. סיפרנו כבר כמה פעמים, ש"שובה ישראל" קיימת כבר 29 שנים.

הרב פינטו סיפר בנאומו כי "פעם אחת פתחנו תלמוד תורה בניו יורק. החיידר היה פתוח פחות מחודש, אבל אז גונבה שמועה לאוזנינו על התנהלות לא תקינה. באותו יום סגרנו את התלמוד תורה. סידרנו מקומות לכל הילדים איפה ללמוד.

"אנחנו לא יכולים לשלוט על תלמוד תורה, על חינוך של ילדים שאנחנו לא מבינים ולא יודעים מה יעשו שם איתם ואיך יחנכו אותם.

"חינוך ילדים זה לא מסחר. חינוך ילדים זה לא עסק. חינוך ילדים זה הנפש והנשמה של הילדים. "ואת עמלנו - אלו הילדים". יעקב אבינו העדיף לרדת למצרים ולא ללכת לחמיו ללבן - בשביל חינוך הילדים.

לדבריו, אנשים שמנהלים את בתי הספר ואת תלמודי התורה לפעמים לא מבינים מה העומק של החינוך. הם לא מבינים מה זה חינוך. מורה שבא לתלמוד תורה ומוציא את התיסכול על הילדים ומוציא את כל הבעיות שיש לו בבית עם בני משפחתו על הילדים - הוא הורס ושובר את הנפש של הילדים והילדים סובלים מזה כל החיים, וגדלים פגועים וחבולים כל החיים".