הרב מנחם נוביק
הרב מנחם נוביקצילום: ללא קרדיט

לכבוד הרב ברונר היקר.

כיהנת כראש ישיבה בצפת. אב"ד בבית דין גיור וממונות. ידך רב לך בכתיבת מאמרים ועוד. מתוך כבוד והערכה אני מבקש ממך - אל תיקח את תפקיד ראש מערך הגיור.

קודמך בתפקיד פוטר בבוטות באופן חסר תקדים בנימוק לא ראוי: העובדה שכראש מערך הגיור הוא איננו מוכן ליישר קו עם תכתיבים של פוליטיקאים ולפעול בניגוד מוחלט לעמדתו של הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו, שמכוחו הוא פועל ושהוא החותם על תעודות הגיור.

האם תרצה להיזכר כמי שהיה כלי שרת ועושה דברם של ממשלה שמזלזלת בענייני הדת?

לצערי השר כהנא אינו מכבד את הרבנים הראשיים וגם מבטל את דבריהם ואת דברי חלק גדול מהרבנים מהציונות הדתית, הוא אומר שיש להם שיקולים פוליטיים. ולו אין? זהו ביזוי שאין כדוגמתו.

האם ממשלה שנסמכת על מפלגות הערבים והשמאל הקיצוני ללא מפלגה דתית אחת, היא הממשלה הנכונה לערוך רפורמה קיצונית בגיור?

האם העובדה שמפלגות "ישראל ביתנו" ו"יש עתיד" מרוצות מהרפורמות בחוקי הדת לא מעלה בך חשד כלשהו?

הרב ברונר, אתה הוסמכת על ידי הרבנים הראשיים לישראל, הרב אברהם שפירא זצ"ל והרב מרדכי אליהו זצ"ל. ודאי ידוע לך שהם היו מתנגדים בכל תוקפם לפגיעה ברבנות הראשית לישראל. ודאי ידוע לך שהם פסקו נגד גיור המוני שאינו על פי המנהג המקובל ואינו נתמך על ידי גדולי הפוסקים.

לו הייתי במקומך, הייתי אומר "השר כהנא, תודה על ההזדמנות והאמון, אבל לא אוכל להיכנס לתפקיד שמכתיבים לי מלמעלה מה לעשות, ושהמטרה כבר סומנה מראש, וממני נדרש רק לממש אותה".

ר' אברום זצ"ל ודאי היה גאה בך ומחזק אותך, על שמירת העצמאות של הרבנות הראשית ופסיקת ההלכה בכלל.

הרב ברונר היקר בבקשה תתפטר. לטובתך. לטובת הרבנות הראשית, לטובת הלכה שנפסקת מתוך מסורת ועצמאות ולא לחץ פוליטי, לטובת העם.

מינוי כשזה ראוי להיות אך ורק בהסכמת גדולי ישראל.

שלך בהערכה,

מנחם נוביק
רב הישוב משכיות
בקעת הירדן
(בוגר ישיבת מרכז הרב, בה למדת)