הרמטכ"ל בזירת האירוע בנבי מוסא
הרמטכ"ל בזירת האירוע בנבי מוסאצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן נ', מפקד הצוות מאגוז שירה למוות בשוגג בשני הקצינים אופק אהרון ז"ל ואיתמר אלחרר ז"ל בנבי מוסא, לא מצליח לישון מאז האירוע ונמצא במצב נפשי קשה מאוד.

בעיתון "ידיעות אחרונות" דווח כי למרות הצער הכבד שהוא שרוי בו, ותוך כדי שהוא מלווה על-ידי היחידה ומקבל סיוע ממפקדיו, הוא הצליח לצאת אתמול (חמישי) ולהשתתף באחת משתי ההלוויות.

"הייתי בטוח שמדובר במחבלים", אמר אתמול למקורביו. "חשתי סיכון, פחדתי אז יריתי". נ' צפוי להיחקר בימים הקרובים במשטרה הצבאית החוקרת.

מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס אמר אמש בריאיון לכאן 11 כי להקלת הוראות הפתיחה באש כלפי גנבי נשק אין קשר למקרה: "התנאים בקרב אינם פשוטים יותר, ועדיין מאמנים את החיילים שלא יקרו מקרים כאלה".

"אנחנו כצבא אחראים על תוצאות האירוע הזה", אמר האלוף פוקס, "זה אירוע קשה מאוד ובלתי קביל. אסור לנו להגיע לתוצאות כאלה. נלמד, נתחקר, נהפוך כל אבן כדי להבין ולהימנע לפעמים הבאות. זו האחריות שלנו ונמלא אותה. התוצאה מדברת בעד עצמה. אם התוצאה לא בסדר - התהליך לא היה בסדר".

בתשובה לשאלה אם נמצאו במקרה חריגות בנהלים, השיב פוקס כי התוצאה של התקרית מעידה שהתהליך לא התקיים כמו שצריך. "נמצא את הגורמים שגרמו לזה. נסתכל גם על האירוע הזה וגם בצורה רחבה כדי לראות איך לא נשנים אירועים כאלה", אמר האלוף.

פוקס אמר כי סיירת אגוז היא יחידה מעולה, ושאין בתקרית כדי להעיד על נורמות פסולות בה. פוקס אמר כי יכול להיות שצריך לחזור אחורה, לפני שהותר לפתוח באש על גנבי נשק, אך הוסיף: "אין לזה קשר לאירוע הזה. לוחמים בצה"ל ומפקדים אמורים להוביל את חייליהם לקרב בתנאים מאוד קשים. אתמול הם היו יכולים להשיג את מטרת הפעילות - בלי להגיע לתוצאה הזו".

מפקד פיקוד מרכז סיפר ששוחח עם הקצין היורה, וביקש מהציבור לא למהר לגזור דעה עליו. "אנחנו מנתחים אירוע שהוא החלטה של שבריר שנייה. צריך לחבק אותו, ללטף אותו ולגרום לו לצלוח את האירוע בצורה הכי טובה שאפשר", אמר והוסיף שהקצין מקבל מעטפת מקצועית וטיפולית טובה.