הרב איתן איזמן
הרב איתן איזמןצילום: אלירן אהרון

הרב איתן איזמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, מביע תמיכה ברפורמת הגיור של השר מתן כהנא וקורא להידברות בין הרבנות לשר מתן כהנא.

דבריו של הרב באים בעקבות מכתב חריך שפרסמו בכירי רבני הציונות הדתית שבו נאמר כי לא יכירו בחוק שאינו מקבל את תמיכתה של הרבנות הראשית לישראל.

"חוק הגיור של השר מתן כהנא הוא חוק טוב. הגיור יהיה ע"פ ההלכה", כתב הרב איזמן והוסיף, "חוק הגיור של השר מתן כהנא הוא חוק טוב במספר מובנים. סוף סוף יש חוק גיור שלא היה עד כה, כתוב בתוך במפורש שהגיור הוא על פי ההלכה, כתוב בתוך שכל המתווה על פי הרבנות הראשית לישראל".

הרב איזמן קרא להדברות בין הרבנות הראשית לשר כהנא על מנת להגיע למתווה מוסכם. "לכן נראה לי שיש צורך להמשיך ולדבר בין השר ולבין הרבנות הראשית ולקרב את הצדדים, כי כולם רוצים שכל הגיורים יהיו לשביעות רצונה של הרבנות הראשית לישראל", כתב.

לדבריו, "כולם מבינים שבשעה גדולה זו אפשר לרומם את עם ישראל ולהתמודד עם האתגר הגדול של קיבוץ גלויות שבה לפתחנו עם הקשיים שהוא נושא בתוכו".

כאמור בכירי הרבנים המאוגדים באיחוד "רבני תורת הארץ הטובה" חתמו בשבוע שעבר על מכתב נגד חוק הגיור של שר הדתות מתן כהנא.

גם זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן חתם על המכתב, יחד עם הרבנים הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר, הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו, הרב צפניה דרורי, הרב דוד חי הכהן, הרב אורי כהן, הרב אליקים לבנון, הרב איסר קלונסקי, הרב מרדכי שטרנברג, הרב יעקב שפירא והרב יוסף ארציאל.

"הרבנות הראשית לישראל, היא הנותנת למדינת ישראל את משקלה הייחודי ואת צביונה היהודי. היא הגוף היחידי המוסמך לנהל את ענייני הדת במדינה. לאור זאת - כל שינוי בענייני הדת יעשה רק בהחלטת הרבנות הראשית לישראל", כתבו הרבנים.

"להליך הגיור השלכות רבות על קיומו ואחדותו של עם ישראל, עליו להמשיך ולהיות תחת סמכות הרבנות הראשית בלבד. מערך הכשרות, גם הוא חייב להמשיך להתנהל תחת סמכות ואחריות הרבנות הראשית. כל קביעותיה בעניין - מחייבות", נכתב.

"כל מה שיעשה בנושאים הללו ובנושאים הדתיים האחרים בלא תיאום מלא עם הרבנות הראשית - לא יוכר על ידינו. אנו מצטרפים לקביעת הרבנות הראשית, שכל רב רשאי לתת כשרות רק במקום בו הוא מכהן כרב".

לפני כשבועיים, לאחר שחתם הרב דרוקמן על החלטת מועצת הרבנות הראשית נגד מתווה הגיור של השר כהנא, הבהיר הרב דרוקמן כי הוא תומך בחוק באופן עקרוני, אך מתנגד לחוק שהרבנות הראשית מתנגדת אליו.

בשיחה עם חדשות 12 אמר הרב דרוקמן: "החוק של מתן כהנא טוב במציאות הנוכחית. אני מכיר את נוסח החוק ותומך עקרונית בגיור על-ידי רבני ערים, אבל לא אוכל לתמוך בחוק שהרבנות הראשית מתנגדת אליו".