החבילות על המסילה
החבילות על המסילהצילום: רויטרס

לאחר שצרכנים רבים שינו את ההעדפה שלהם ומבצעים רכישות של מוצרים באופן מקוון, גם הגנבים התאימו את עצמם למציאות החדשה.

בחודשים האחרונים נרשמו מקרי שוד רבים בהם החליטו השודדים להשתלט על רכבות או משאיות שהובילו אלפי חבילות בדרך אל לקוחות שציפו להן בכליון עיניים.

תמונות ששידרה רשת CBS מלוס אנג'לס הראו אריזות ריקות של מאות חבילות שהושלכו אל פסי הרכבת, לאחר שהשודדים רוקנו את התכולה שהייתה בתוכם. על פי הדיווח הגנבים רוקנו את האריזות שהכילו בין היתר בדיקות קורונה, פתיונות דיג ועוד מוצרים רבים.

גם חברת השליחויות הבינלאומית UPS הודיעה כי משאית ענק שהובילה אלפי חבילות מהמחסן הגדול של החברה באטלנטה בדרך ללקוחות, נשדדה על ידי אלמונים באיומי אקדח, ולאחר שרוקנו את החבילות מתוכנן השליכו השודדים את האריזות הריקות על הכביש.

חברות מסחר מקוון רבות ובהן אמזון, כמו גם חברות משלוחים כמו UPS וכן FedEx התלוננו על פגיעה קשה בפעילותן בחודשים האחרונים לאחר שמכת הגניבות מתוך הרכבות התגברה. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כיצד פועלים הגנבים המתוחכמים כעת.

"הגנבים ממתינים עד שרכבות המשא הארוכות יתמקמו על המסילה, ולאחר מכן הם מטפסים על המכולות ושוברים את המנעולים בקלות רבה", נכתב בדיווח של AFP.

חברת הרכבות Union Pacific דיווחה על עליה של 160 אחוזים בשוד רכבות שנשאו מצרכים שנרכשו באופן מקוון. "בחודש אוקטובר 2021 לבדו, העלייה במקרי שוד הרכבות הייתה של 356 אחוזים בהשוואה לאוקטובר 2020", נרשם במכתב שהעבירו ראשי חברת הרכבות לרשויות המקומיות.