שרה עברון
שרה עברוןצילום: הקיבוץ הדתי

מזכ"לית הקיבוץ הדתי שרה עברון פרסמה מכתב פתוח בו היא מבקשת לחזק את ידי שר הדתות מתן כהנא בסוגיית מתווה הגיור.

במכתב אותו הפיצה בקרב הנהגת התנועה ולחברי הקיבוצים כתבה "סוגית הגיור היא אחת מסוגיות הליבה של הזהות היהודית בארץ ישראל ושל המשכיות העם היהודי. בשנות השבעים של המאה הקודמת, ידענו בקיבוץ הדתי להיענות לקריאה: 'שלח את עמי' לשחרורה של 'יהדות הדממה', יהדות ברית המועצות לשעבר".

"חברי הקיבוצים (ולא רק הם) כתבו מכתבים לאנשים שאז טרם היכרנו בארץ רחוקה. עמדנו בצמתים, גייסנו את דעת הקהל וזעקנו. אריה קרול ז"ל, חבר סעד, מזכ"ל עבר של הקבה"ד מראשי תנועת נתיב, שלח שליחים מישראל ומיהדות אירופה וצפון אמריקה להצית רוח יהודית ישראלית, ללמד עברית, ומורשת, ולהפיח את התקווה", הוסיפה.

לדבריה, "משפחות רבות מצאו אולפני גיור ובית ראשון במולדת בתנועה הקיבוצית בכלל, ובתנועת הקיבוץ הדתי בפרט... החברה הישראלית זכתה במתנה נפלאה של הרבה יותר ממיליון איש שהם חלק מרקמת חיינו בארץ, תרומה בלתי נתפסת למפעל הציוני... לא השכלנו למצוא פתרונות עד עצם היום הזה לסוגיית היהדות והגיור של מאות אלפים מהעולים הללו וצאצאיהם, וכן של עולים רבים מרחבי העולם. לצערי, החמצנו בעבר הזדמנויות חשובות לפתרון האתגר.... שעת הכושר החשובה של מתווה הגיור החדש שמוביל שר הדתות מתן כהנא הוא הזדמנות שאסור לנו להחמיץ".

לדברי עברון חובה על תנועת הקיבוץ הדתי להתייצב בשעה הזו לימינו של שר הדתות שכן התנועה בכל שנות קיומה היתה שותפה בעשייה של בניית גשרים עם יהדות התפוצות, קליטת עלייה ומעורבות בנעשה בחברה הישראלית.