גלעד ארדן מחזיק את האבן בדיון של מועצת הביטחון
גלעד ארדן מחזיק את האבן בדיון של מועצת הביטחוןצילום: UNTV

שגריר ישראל באו''ם גלעד ארדן הציג היום (רביעי) למועצת הביטחון אבן גדולה המדגימה את האבנים שנזרקות יום יום על ידי פלשתינים לעבר כלי רכב ישראלים.

ארדן מחה על התעלמות האו"ם מטרור האבנים ואמר "אם אבן כזו הייתה נזרקת על רכבכם כשאתם נוהגים הביתה עם ילדיכם - לא הייתם מחשיבים זאת כפיגוע טרור ומגנים?". ארדן ציין כי ב-2021 היו 1775 פיגועי אבנים כנגד ישראלים ביו"ש ובירושלים אותם האו"ם כלל לא סופר.

בדיון במועצת הביטחון בנושא המזרח התיכון בהשתתפות שר החוץ הפלשתיני ושרי חוץ נוספים, התייחס השגריר ארדן גם לשיחות הגרעין בוינה ואמר: "הקהילה הבינלאומית עומדת בצומת משמעותי. אם תאפשרו לאיראנים לחשוב שהעולם לא מתכוון ברצינות לעצור אותם, הם ימשיכו במירוץ שלהם לפצצה גרעינית".

ארדן הגיב בתקיפות לדברי שר החוץ הפלשתיני שהאשים את ישראל באלימות והציג את נתוני הטרור הפלשתיני לשנת 2021. השגריר ארדן הטיח בפני השגריר הפלשתיני כי מעולם לא גינה טרור, ציין בפני המועצה את העובדה כי הרשות הפלסטינית אינה מגנה אירועי טרור ורצח, ואף מתגמלת את המחבלים וממשיכה להלל אותם ולשלם להם משכורות.

בנוסף, התייחס ארדן לפינוי הפולשים משייח ג׳ראח וביקר את הקהילה הבינלאומית שמחבקת את הנרטיב השקרי שהפלשתינים מפיצים.

השגריר גם התייחס לסוגיית הגרעין האיראני ולשיחות המתקיימות בוינה. בפתח דבריו מסר את תנחומיו לאיחוד האמירויות והודו על אובדן חיי אדם שנגרם בתקיפת החות'ים בחסות איראן, והבהיר למועצה כי איראן היא יצואנית הטרור שמעמידה בסכנה את הביטחון במזה"ת ובעולם.

צילום: UNTV
צילום: UNTV

"יש סוג של מתקפה, שמשום מה אינה מוזכרת בדוחות האו"ם ואינה מוצגת כאן בפני המועצה.
תקיפות עם אבנים – לא אבנים קטנות – אלא סלעים כמו זה שמושלכים לעבר ישראלים במכוניותיהם, באוטובוסים. אבל העולם לא אומר כלום", אמר ארדן.

"הייתם מחשיבים את זה כמתקפת טרור אם אבן כזו היתה מושלכת לעבר המכונית שלכם בזמן שאתם נוהגים הביתה? או כשהילדים שלכם באוטו? זה בדיוק סוג הפיגוע שגבה את חייה של אדל ביטון ז"ל בת הארבע, ורבים אחרים.

"כשהפלשתינים רואים את התמיכה והכבוד שנותנים מנהיגיהם לטרוריסטים, הם רואים בבירור שהטרור משתלם. הרשות ממשיכה לשלם את משכורות המחבלים - במדיניות 'שלם כדי להרוג' שמשמעותה, ככל שתשפוך יותר דם יהודי, כך אתה ומשפחתך תקבלו יותר כסף".

השגריר התייחס גם לפינוי הפולשים בשייח ג׳ראח ואמר: "הפלשתינים מנצלים כל הזדמנות לעוות את המציאות על מנת להסלים את המצב, בעוד הקהילה הבינלאומית מחבקת את גרסתם. מה שקורה כעת בשייח׳ ג׳ראח הוא דוגמא מעולה: משפחה שגנבה אדמות לצרכיהם האישיים, בעוד אותן אדמות הוקצו על מנת לבנות בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים. זהו נושא מוניציפלי שעבר את כל ההליכים המשפטיים כולל החלטת בית משפט, אך עדיין הפלשתינים בוחרים להשתמש בו, והתגובה האנטי- ישראלית של המועצה משרתת את צרכיהם הפוליטיים בלבד."

בנוגע לאיראן אמר השגריר ארדן: "פעולת הטרור של החות׳ים באמירויות לפני מספר ימים אשר גבתה חיי אדם, נעשתה בחסות איראן, וכך גם רוב פעולות הטרור שבוצעו באזור. בעוד השיחות בוינה מגיעות לשלב קריטי, הקהילה הבינלאומית עומדת בפני פרשת דרכים".

במועצת יש"ע הגיבו: ''אנחנו מודים ומחזקים את שגרירנו באו"ם גלעד ארדן על שהציג היום את התמונה האמיתית והנכונה במועצת הביטחון. בשבועות האחרונים פורסמו נתוני צה''ל על עליה של 38% באירועי האלימות הערבית כלפי חיילי צה''ל וישראלים. העולם חייב להבין שהאלימות הערבית מהווה איום מרכזי ופגיעה חמורה באזרחים חפים מפשע וכל ניסיון של התעלמות מהמציאות הקשה הוא אנטישמיות טהורה''.