שוטרים בזירת הפינוי בשכונת 'שמעון הצדיק'
שוטרים בזירת הפינוי בשכונת 'שמעון הצדיק'צילום: שלו שלום/TPS

האיחוד האירופי מפרסם הבוקר (חמישי) הודעת גינוי לביצוע צו ההריסה לבית שאליו פלשו ערבים בשכונת 'שמעון הצדיק' בירושלים.

הודעת האיחוד מתייחסת ל"התפתחויות בשטח הכבוש במזרח ירושלים" ונאמר בה כי "ביום רביעי, 19 בינואר, הרסו הרשויות הישראליות בית משפחה בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים הכבושה. אפשרות של פינוי נוסף של משפחות פלסטיניות מבתים בהם הם מתגוררים במשך עשרות שנים בשכונות שייח' ג'ראח וסילוואן במזרח ירושלים, מהווה סיכון להצתת מתיחות בשטח ומגדילה את הדאגה שלנו מפני הריסות ופינויים נוספים בגדה המערבית ובירושלים המזרחית".

בנוסף, תוקפים באיחוד את ההחלטות הישראליות לבנות בכל רחבי ירושלים. "ביום שני, 17 בינואר, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לקדם תוכנית לבניית למעלה מ-1,450 יחידות דיור בין הר חומה לגבעת המטוס הכוללת אדמות במזרח ירושלים הכבושה".

"האיחוד האירופי קורא לישראל לא להמשיך בתוכנית זו שתערער עוד יותר את האפשרות שירושלים תשמש כבירה העתידית של שתי המדינות ולעצור את כל פעילות ההתנחלויות", לשון הודעת האיחוד מהבוקר.

עוד טוענים שם כי "הרחבת התנחלויות, הריסות ופינויים אינם חוקיים לפי החוק הבינלאומי. הם מחריפים את המתיחות, מאיימים על כדאיות פתרון שתי המדינות ומצמצמים את הסיכויים לשלום בר קיימא. האיחוד האירופי מוכן לתת לצדדים תמיכה מלאה בפתיחת הנתיב לקראת השקה מחדש של תהליך השלום בהקדם האפשרי".