ג'יפ צבאי אמריקני מחוץ לבית הכנסת בטקסס
ג'יפ צבאי אמריקני מחוץ לבית הכנסת בטקססצילום: REUTERS/Shelby Tauber

מתיו דה-סרנו, האחראי מטעם ה-FBI על חקירת המתקפה בבית הכנסת בקוליוויל, טקסס, בשבת שעברה, הודיע כי המעשה נחקר ומוגדר כעת באופן רשמי כ"פעולת טרור ופשע שנאה" שבוצע כלפי הקהילה היהודית על רקע אנטישמי.

במהלך התדרוך לעיתונאים אמר דה-סרנו כי "דרישותיו של חוטף בני הערובה ענו בבירור על ההגדרה של טרור. זהו פשע שנאה פדרלי.

ברגע שחברי צוות המשא ומתן החלו לתקשר עם אכרם, הוא דרש שוב ושוב מארה"ב לשחרר מחבל מורשע מאל-קאעידה בתמורה להחזרתם בשלום של בני הערובה. בכך, מעשיו עמדו בבירור בהגדרה של טרור". הוא סיפר עוד כי ככל שחלפו השעות בהן היה אכרם סגור בבית הכנסת עם ארבעת המתפללים "הפכה התנהגותו של אכרם לתוקפנית וקרבית יותר, והוא החל להציב אולטימטומים לרשויות".

כזכור, אכרם בן ה-44, אזרח בריטי, נהרג במהלך פריצה של כוחות ה-FBI לבית הכנסת לאחר שעות ארוכות של התבצרות. מקורות נוספים סיפרו לעיתונאים כי אכרם דרש את שחרורו של עאפיה סידיקי, שהורשעה בשנת 2010 בתקיפה וניסיון רצח של חייל אמריקאי ונידונה ל-86 שנות מאסר, וההחלטה לתקוף את בית הכנסת בקוליוויל נבעה מהעובדה כי הוא הקרוב ביותר לבסיס חיל האוויר בו מוחזקת סידיקי כאסירה.

דה-סרנו גם הזהיר במהלך התדרוך לעיתונאים מפני המשך האיום של מוסדות יהודיים בארה"ב על רקע אנטישמי. "ה-FBI מתייחס לאירוע בשבת האחרונה כאל מעשה טרור המכוון לקהילה היהודית. זה בוצע על ידי מחבל שחשף השקפת עולם אנטישמית.

אנו מכירים בכך שהקהילה היהודית בפרט סבלה מאלימות, ומתמודדת עם איומים ממשיים מכל קשת השנאה, מקיצונים אלימים במשפחה ועד ארגוני טרור זרים. בגלל זה, ה-FBI מחשיב את האיומים המתמשכים על הקהילה היהודית כאחת העדיפויות הגבוהות ביותר שלנו", אמר דה-סרנו.