נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בימים בהם דן ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה עם פרקליטיו באשר לאפשרות לחתום על הסדר טיעון בתיקיו המשפטיים, כמעט בלתי נמנע לחזור בזמן למשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, שהחליט לוותר על עסקת הטיעון ונכנס לבית הסוהר.

עורך הדין ליאור קצב, אחיו של משה, סיפר ל-103FM על התגייסותו עבור קצב בימים המורכבים: "הייתי ליד קצב כשהוא נאלץ לחתום על הסדר הטיעון. אי אפשר לחפש צדק בבית המשפט. קצב שלם עם עצמו גם היום, למרות המחיר הכבד ששילם, ואני יודע להעריך אותו כי הלך עם האמת, לא עם האמת שלו, הוא הלך עם האמת האובייקטיבית".

עוד הוסיף: "אין חומרי חקירה חדשים ואין ראיות חדשות, המטרה סומנה מראש, לקצב לא היה סיכוי למשפט צדק, הרשעתו היא הרשעת שווא. ימים יגיעו ויבינו איזה עוול עשו לו. עורכי הדין היו כל כך בטוחים בזיכוי בבית המשפט".

על משפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר ליאור קצב: "אני אוהב מאוד את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, במהלך השנים האחרונות יש קשר חזק והדוק מאוד בין משפחת נתניהו לביני. היו חילופי מסרים בין נתניהו לקצב באמצעותי. כואב לי עליו, על המדינה ועלינו. לצערי נתניהו לא יקבל משפט צדק".

"נתניהו מתמודד מול צונאמי ענק של פרקליטות, תקשורת ומשטרה, מספיק גורמים שרצו לעשות כאן הפיכה שלטונית. נתניהו, אל תיקח סיכונים מיותרים. אני חושש שאם הוא ינהל את המשפט, הוא יימצא בעוד שש שנים באותה מציאות", סיכם.