מחאת אהוביה סנדק
מחאת אהוביה סנדקצילום: מטה דמי אהוביה זועקים

התפתחות דרמטית: תיק החקירה נגד השוטרים שהשתתפו במרדף שבו נהרג אהוביה סנדק ז''ל צפוי להיסגר. כך דיווחה כרמל דנגור בכאן 11.

החלטת היועמ"ש מנדלבליט היא ככל הנראה להגיש כתב אישום נגד הנערים שנסעו עם אהוביה ברכב, או נגד חלקם. העבירה על הפרק: סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. ייתכן שהנערים יואשמו לבסוף בעבירות אחרות.

היועמ"ש מנדלבליט מסיים את כהונתו בסוף החודש, ובכוונתו לקבל הכרעה בתיק אהוביה סנדק בימים הקרובים, במטרה להותיר את שולחנו 'נקי'.

''הייתי שם", הגיב ח"כ בצלאל סמוטריץ', "מהרגע הראשון הכל היה טיוח גדול. סגירת התיק, כמו גם זיהום החקירה והעיכוב בחקירת השוטרים, הם אות קין על מצחה של מערכת אכיפת החוק בישראל.

"במקום שממשלת ישראל תעסוק בוועדות חקירה פוליטיות נגד ממשלות קודמות, ראוי שתעסוק בעוולות האמיתיות שמתרחשות נגד אוכלוסיה שאין לה קול. האם אין צדיק אחד בסדום שידרוש צדק עבור אהוביה?!'', הוסיף סמוטריץ'.

יו"ר ''עוצמה יהודית'' ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "אם אכן תיק החקירה נגד השוטרים ייסגר, מדובר ביום כיפור במערכת אכיפת החוק ומתן רישיון להרוג נערי גבעות. מנדלבליט עוזב עם עוד כתם חמור וקשה, דמם של נערי הגבעות הופך להיות הפקר".

עורך הדין אריאל עטרי המייצג את הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, אברהם ואיילת סנדק, מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה לפרסומים לפיהם התיק כנגד השוטרים החשודים בהרג אהוביה יסגר: "לא ברור מדוע נזקק היועץ המשפטי לממשלה להסתתר, בימיו האחרונים, מאחורי הדלפות לאנשי תקשורת במקום לצאת בגלוי לציבור ולהודיע על החלטתו. שנה שלמה המשפחה לא ישנה בציפיה דרוכה להחלטה והיועץ לא התפנה להכרעה עד לשניה האחרונה. אנו מתכוונים להמשיך במאבק הציבורי והמשפטי עד שהאחראים למות אהוביה ישלמו על מעשיהם", מסר עו"ד עטרי.

במלאת שנה למותו של אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי, התכנסה בחודש שעבר הוועדה המשותפת לוועדת החוץ וביטחון ולוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן-ארי וח"כ רם בן ברק לדון בנושא. הוועדה הוקמה לאחר הצעה לסדר של ח"כ איתמר בן גביר שקראה להקים ועדת חקירה למותו של סנדק.

במהלך הדיון אמרה נציגת מח"ש כי החקירה הושלמה והתיק עבר להחלטת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי.

אביו של אהוביה אמר בדיון "טיוח מכסה את הדם, אבל הדם עוד רותח. טיוח מכסה את היושר והצדק. תפקיד השוטר בעם ישראל הוא להיות ישר בעצמן, אילולא זה, אנחנו נשאר עם משטרה של בלון נפוח ללא השפעה ומשילות חסרה מערך. אנחנו דורשים לא רק צדק לאהוביה אלא צדק לכל עם ישראל שלא ישנה ויחזור מקרה איום שכזה. חץ ננעץ בליבנו כאשר שוטר התנגש בבנינו והפקיר אותו מתחת לרכב 40 דקות".

"פעם שנייה ננעץ חץ בליבנו כאשר מה שבעניינו הוא טיוח של מה שקרה שם כשראש מח"ש הורתה לשחרר את השוטרים ללא חקירה".

בסוף דבריו קרא האב לחברי הכנסת, "כנסת ישראל, אתם נבחרי הציבור. עליכם לשאוף מהיושר והצדק ולנקות את הכתם מעל מותו של בנינו. התעקשו שיצא הצדק לאור".