לפיד ושקד
לפיד ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שיחה סוערת נרשמה אתמול בין שרת הפנים, איילת שקד, ושר החוץ, יאיר לפיד, לאחר שהאחרון מנע בפעם השנייה את קידום חוק האזרחות בממשלה. כך פורסם היום (שני) בתוכנית "הבוקר הזה", בכאן רשת ב.

"אני סיימתי עם האירוע של חוק האזרחות. עוד שבוע לא ייתן כלום", אמרה שקד ללפיד והוסיפה: "אתם רוצים שנצביע על החוק של רוטמן? זה מה שיקרה". בסביבת לפיד הבטיחו כי הם עובדים על פתרון ו"חוק האזרחות לא יפרק את הממשלה", לדבריהם.

נציין כי מטרת חוק איחוד המשפחות היא למנוע את הזרימה של משפחות ערביות מיהודה ושומרון אל תוך תחומי הקו הירוק. במטרה לעצור את החוק, שבמסגרתו עשרות אלפי ערבים מיו"ש יהפכו בכל שנה לאזרחי מדינת ישראל, שרת הפנים איילת שקד קידמה חוק חדש, שכאמור כבר אושר בוועדת השרים לחקיקה.

אלא שסיעת מרצ הגישה ערר בנושא כדי לדחות את הדיון בממשלה בעניין שצפוי להתקיים היום וכדי למנוע את ההצבעה עליו במליאה בהמשך השבוע - ובכך לנסות לסכל את הצעה החוק.

בד בבד, בקואליציה שוב מתלבטים אם להעלות היום מחדש את חוק גיוס החרדים, שבוע אחרי שנפל בפעם הקודמת בעקבות התנגדות חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ. אחת הסיבות לחשש בקואליציה היא העובדה ששר הביטחון, בני גנץ, שנדבק בקורונה צפוי להיעדר מהדיונים.

בדיווח הבוקר נאמר כי גנץ מעוניין לפקח בעצמו על גיוס הרוב בהצבעה וגם להיות נוכח בהצבעה עצמה, לאחר ההפסד והמבוכה בשבוע שעבר. נוסף על כך, גם אחרי שבמרצ התחייבו שרינאוי זועבי תצביע עם הקואליציה, ישנו חשש בקואליציה מהאפשרות שברע"ם יתקשו להצביע שוב בעד החוק, סמוך כל כך להצבעתם הקודמת, וזאת לאחר הביקורת שספגו בתקשורת הערבית ומצדה של הרשימה המשותפת.