הרב ד"ר רפי פוירשטיין
הרב ד"ר רפי פוירשטייןצילום: חנה טייב

יו"ר עמית של ארגון רבני צהר הרב רפי פוירשטיין יצא נגד אלו שבחרו לתקוף את נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור ז"ל, זמן קצר לאחר פטירתה בגיל 73.

הרב פוירשטיין אמר: "כנשיאת בית המשפט העליון היא הייתה נדבך חשוב ביכולתנו להתקיים כחברה יהודית מאוחדת במדינת ישראל המתחדשת. פסיקות שנויות במחלוקת שלה, אינן עילה בשום פנים לתקוף את המת עוד בטרם התקררה גופתו.

"ברגעים אלה של פטירתו של כל אדם וקל וחומר של אושיה מרכזית במדינה. אנו מרכינים ראשנו ומצטערים על הסתלקותה של מרים נאור. תנחומינו למשפחתה", הוסיף הרב פוירשטיין.

כאמור, ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ (הציונות הדתית) לא מיהר להספיד את נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, שהלכה לעולמה בגיל 73, והזכיר כמה מההחלטות שקיבלה בעת שהיתה נשיאת העליון.

בראיון לרדיו גלי ישראל אמר סמוטריץ': "אשתף אתכם בדילמה של הצוות שלי. מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה, מצד שני מה לעשות, אני לפחות - אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות.

"אזכור אותה כמי שביטלה את השתתפותו של שופט עליון כנציג סגל א' בטקס ממלכתי שהממשלה החליטה על קיומו לציון 50 שנה לשחרור חבלי המולדת ביו"ש. כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום''.

סמוטריץ' טען כי מרים נאור היא "עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרון ברק שהחריבו מוסד מפואר. לפחות בשנותיה האחרונות היא תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של מערכת המשפט. קשה לי להיות צבוע, ראיתי את שקד כותבת עליה 'חברה אהובה', קשה לי להיות צבוע".