ג'מאל חכרוש
ג'מאל חכרושצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עיתון "הארץ" יצא היום (שלישי) במאמר מערכת נגד ניצב ג'מאל חכרוש, בו נכתב כי חכרוש אינו ראוי להיות קצין או ללבוש מדי שוטר.

כזכור, אתמול חשף עיתונאי הארץ ג'וש בריינר כי חכרוש תועד בחודש ספטמבר 2020 כשהוא נתקל בפצוע מדמם בכפר כנא ולא עוצר לרגע להגיש לו סיוע. בעקבות האירוע וחשיפת התיעוד הוא הוצא לחופשה עד לסיום בירור המקרה.

"ג'מאל חכרוש, ניצב במשטרת ישראל ומי שעומד כיום בראש האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, אינו ראוי להיות קצין", נכתב בהארץ. "למעשה, הוא אינו ראוי ללבוש מדי שוטר".

"כך לא אמור להתנהג שוטר", נכתב. "גם מאדם מן היישוב מצופה שיגיש סיוע לאדם המדמם למוות — קל וחומר כאשר מדובר בניצב במשטרה. בני משפחה ועובדים שונים ניסו להעניק טיפול רפואי, והזעיקו את המשטרה, שהופתעה לגלות בדיעבד שבמקום נכח אחד מקציניה. חכרוש לא תיפקד כפי שאמור לתפקד קצין משטרה בזירת רצח ולכן הוא אינו ראוי לשמש ככזה".

"אולם לא רק את התנהגותו של חכרוש צריך לבדוק", נאמר. "אתמול התברר שצמרת המשטרה ידעה על המקרה והתעלמה ממנו. לא רק במשטרה ידעו וטייחו. גם בפרקליטות מחוז צפון ידעו על מעורבותו של חכרוש באירוע — חומרי החקירה הגיעו לידיהם לצורך הגשת כתב אישום — אך לא פעלו כנגדו".

"העובדה כי על אף שגורמים בכירים היו מודעים לפרשה חכרוש עדיין מונה לראש האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית, מלמדת על עומק הריקבון של מערכות אלו. לכן, לצד טיפול בחכרוש יש לברר גם את זהות כל אלו שעזרו בטיוח ולהענישם בהתאם", כך מאמר המערכת של "הארץ".