הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן והרב דב ליאור
הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן והרב דב ליאורעופר עמרם, אבי דישי/פלאש 90, ערוץ 7

בכירי רבני הציונות הדתית המאוגדים תחת "רבני תורת הארץ הטובה", קוראים להקים ועדת חקירה חיצונית לחקירת נסיבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, זאת לאור הפרסומים כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט מתכוון לסגור את התיק נגד השוטרים המעורבים.

הרבנים, ובראשם הרב חיים דרוקמן דרוקמן, הרב דב ליאור והרב יעקב אריאל, כתבו: "אנו מוצאים לנכון להתייחס לעובדות כאובות שנתגלו בזמן האחרון. עם כל השבח הראוי לשוטרים על מאמציהם במיגור הפשיעה ושמירה על בטחון הציבור, היתה בשנה האחרונה פרשה קשה ביותר".

הרבנים מתחו ביקורת על התנהלות מח"ש בחקירת האירוע. "הנער הצעיר אהוביה סנדק ז"ל, נהרג במה שנראה בעליל כתאונה מכוונת וחסרת אחריות של רכב משטרתי", כתבו. "עם זה, מח"ש פעלה בדרך מטייחת ובמקום למצות את הדין עם שוטרים הפוגעים, העדיפו לנקותם ולהעביר את האשמה לחבריו הצעירים של אהוביה ז"ל".

במכתבם קראו הרבנים להקמת ועדת חקירה חיצונית "שתברר את העניין לאשורו ובזאת לדרוש מהמשטרה לנהוג יתר זהירות במעשיה ובאחריותה להגן על בטחון הציבור, שנראה כנחלש לאחרונה בעקבות האירועים שהיו בלוד, בעכו ובשאר מקומות, ולברר עד תום את הצדק בעניינו של אהוביה ז"ל".

בין הרבנים החתומים על המכתב: הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו, הרב דוד חי הכהן, הרב אורי כהן, הרב אליקים לבנון, הרב איסר קלונסקי, הרב אריה שטרן, הרב מרדכי שטרנברג והרב יוסף ארציאל.

הבוקר (רביעי) פנתה משפחת סנדק ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה שיוציא הבהרה כי הפרסומים על סגירת תיק החקירה נגד השוטרים שגויים. לחילופין ביקשה המשפחה כי במקרה שהדיווחים נכונים, יפגש מנדלבליט עם נציגי המשפחה בכדי שיציגו בפניו את עמדתם ואת המידע שברשותם.