מירב בן ארי
מירב בן אריצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בוועדת ביטחון הפנים של הכנסת התקיים היום דיון נוסף בסוגיית הפקרתם של ישובי עוטף ירושלים לאחר נטישת הצבא בטרם קיבלה המשטרה לידיה את האחריות על הגזרה. יו"ר הוועדה, חברת הכנסת מירב בן ארי, מספרת על הדיון והמסקנות שעלו ממנו.

בן ארי מסכמת בסיפוק את הדיון בו השתתפו גם נציגי המשטרה, הצבא, מג"ב והמל"ל וכך גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק, מתוך הבנה שהעברת האחריות צריכה להתבצע באופן ראוי יעיל וטוב על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של התושבים.

"פתחנו את הנושא שנפתח בשבוע שעבר", אומרת בן ארי. "צריך לפתור את הבעיה כי יש שם סכנה אמתית לביטחון התושבים. ראינו שהצבא החליט לקחת אחריות גם על הטיפול ברבש"צים והאימון שלהם, אמר את זה נציג הצבא. כך גם לפתוח את כיתות הכוננות וקבלת הנשקים וכמובן גם ההתנהלות של השומרים בכניסה, מה שנלקח, הצבא הבטיח שינסה למצוא פתרון בימים הקרובים".

לדברי בן ארי מתברר שהצבא נותר בשטח גם כעת יחד עם המשטרה באמצעות מג"ב ווואקום ביטחוני לא קיים וגם לא יהיה. "ביום חמישי היה להם סיור של המל"ל וצפויה להם ישיבה משותפת ביום חמישי הקרוב. הדיון עדיין בעיצומו וכעת צריך לתת פתרונות מעשיים לתושבים בשטח, ולכן התעקשתי לקיים את הדיון המשותף הזה לוועדה לביטחון פנים יחד עם ועדת החוץ והביטחון האחראית על הצבא".

"יש כאן הרבה רצון והבנה שצריך לתת ביטחון לתושבים ואני לא מרפה, וכך גם רם בן ברק, עד שנראה שיש פתרונות והבנתי שבימים הקרובים נראה את הפתרונות", אומרת חברת הכנסת בן ארי ומציינת כי אירוע העברת האחריות צריך להיות מתוכלל על ידי המל"ל, ואכן מאז התבררה הבעיה הוא נכנס לעובי הקורה מתוקף היותו הגוף המכריע בסוגיות בהן מתגלעות מחלוקות בין גופי הביטחון השונים.