בדיקת קורונה חיובית
בדיקת קורונה חיוביתצילום: ISTOCK

שלושה שבועות מאז הפעם האחרונה, קבינט הקורונה יתכנס היום (שלישי) כשגל האומיקרון כבר מראה סימנים של היחלשות.

השרים יקבלו דיווח על תת הזן החדש BA2, שגם התגלה כבר בישראל, וימשיכו בדיונים על ביטול תקנות התו הירוק. למגמת הירידה במקדם ההדבקה נוסף הבוקר נתון אופטימי של בלימה במספר האשפוזים.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן יטען בפני קבינט הקורונה שווריאנט BA.2 מדבק פי 1.5 מ-BA.1 (האומיקרון). הווריאנט החדש הפך לשולט בדנמרק, שבה נראה שיא אשפוזים, אך המשך ירידה בטיפול הנמרץ. על אף השתלטות הווריאנט - דנמרק מסירה היום את כל הגבלות הקורונה. יתכן שיהיה הזן השולט בבריטניה בקרוב.

לפי הדיווח בכאן חדשות, פרופ' סגל ימליץ לשרים כי למרות הצפי לבלימה בתחלואה הקשה, עקב אי הוודאות יש להיערך לעלייה בחולים קשה. הוא יאמר כי יש להמשיך ולהתמקד בהגנה על קבוצות סיכון על מנת לצמצם את התחלואה הקשה הצפויה.

לתו הירוק יש יעילות מוגבלת מול האומיקרון, יאמר סגל, ולכם יש לבחון חלופה כגון מתווה בדיקות במקומות עם סיכון גבוה כמו בתי אבות ודיור מוגן.

פיקוד העורף הודיע כי החל מהיום בני 30 ומעלה זכאים להיבדק במתחמי ה-PCR. שיעור של 55% ממי שביצע בדיקת PCR בשבועות האחרונים היה צעיר מ-30, למרות שההנחיות קובעות שרק בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון נדרשים לבדיקה כזו.