ראשי הערים בשומרון
ראשי הערים בשומרוןצילום: ניר דבוש - מועצת שומרון

תשעה ראשי ערים וראשי רשויות מרחבי הארץ הגיעו היום (שני) לשומרון ביוזמת ראש העיר גבעת שמואל יוסי ברודני, יחד עם ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן, במטרה להכיר את המציאות בשטח, לחזק את תושבי השומרון ולחבר בין ראשי הרשויות לבין אזור השומרון ולקרוא להמשך הבניה בהתיישבות.

במהלך הסיור ביקרו ראשי הערים בחוות 'גבעות עולם' הסמוכה לאיתמר שם ערכו טעימות מהגבינות ויתר המוצרים המיוחדים שמכינים במקום.

משם המשיכו לסיור באלון מורה ובשמורת הטבע הר כביר ושמעו שיחה מפי בני קצובר, מראשי גוש אמונים וממקימי השומרון. הם גם ביקרו באיזור תעשייה ברקן, וטעמו יין ביקב תום שברכס איתמר.

בסיור המיוחד השתתפו ראש עיריית גבעת שמואל - יוסי ברודני, ראש המועצה המקומית אלכין עזורי שרוני, ראש העיר בית שאן ז'קי לוי, ראש עיריית מבשרת ציון יורם שמעון, ראש העיר מזכרת בתיה גבי גאון, ראש העיר מודיעין מכבים רעות חיים ביבס, ראש מועצת נחל שורק - שי רייכנר, וכן ראש מועצה אזורית חוף אשקלון איתמר רביבו.

חיים ביבס שמכהן גם כיו"ר מרכז השלטון המקומי הודה לראש מועצת שומרון על הסיור ואמר: "תודה רבה ליוסי דגן ראש המועצה ולכל ראשי הרשויות שנמצאים כאן מהליכוד. השומרון וראשי הרשויות של הליכוד הם אחד אני שמח וגאה על כך שאנחנו נמצאים באחד המקומות היותר יפים במדינת ישראל".

צילום: ניר דבוש - מועצת שומרון
צילום: ניר דבוש - מועצת שומרון

קודם לסיור אמר ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני כי מטרת הביקור היא לחזק את השומרון ולהתחבר למקום. "באנו לכאן היום כדי לחזק, לתמוך ולהתחבר לחבל ארץ מדהים כמו השומרון, שחייבים להמשיך לפתח וליישב אותו במלא העוצמה והכח. יישוב ארץ ישראל בכל חלקיה, מהווה את העבר, ההווה והעתיד של העם היהודי והמפעל הציוני. אין לנו ארץ אחרת ואנו לא נוותר עליה", הבהיר ברודני.

ז'קי לוי ראש עיריית בית שאן: "כאן נמצא המקום של הגאווה הלאומית וחידוש הציונות. אני קורא לכולם לבוא להתאהב בארץ ישראל האמיתית פה הלכו אבותינו ופה אנחנו ממשיכים''.

גבי גאון ראש מועצת מזכרת בתיה: "אנחנו כאן בשומרון, הבית שלנו, הארץ שלנו, אני קורא לממשלה לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון אני רוצה לחזק את חברי יוסי דגן תודה על העשייה אנחנו מחזקים אתכם יישר כוח''.

ראש המועצה האזורית נחל שורק שי רייכנר אמר במהלך הביקור: "אני רוצה להודות ליוסי ברודני ויוסי דגן שהזמינו אותנו לפה, לחזק. כמו שנאמר פה זה באמת המקום שבו התחלנו, וזה המקום שאנחנו גם נמשיך להיות פה. חשוב לנו להגיע ולחזק ולמדנו הרבה דברים על המקום. אנו באמת נפעל ונעשה את הכל כדי באמת להעמיק את הקשר ואת החיבור אל המקום הזה".

ראש המועצה המקומית אליכין, עזורי שרוני, הוסיף כי "הגענו לכאן לראות את השומרון ולהתרשם ממנו. אני יכול להגיד באופן אישי שלי חלק מהדברים היו פה פעם ראשונה שאני נחשף אליהם ואני חושב שזה חשוב מאוד לבוא לכאן, חשוב מאוד לבוא לבקר ולחיות באזור הזה שהוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון: ''רציתי להגיד תודה קודם כל ליוסי ברודני וליוסי דגן על הסיור המאלף שממנו למדנו רבות על החשיבות הרבה שיש להתיישבות כאן בשומרון, על אפוד המגן המדהים שנותנים התושבים פה למדינת ישראל. אני חושב שהתיישבות פה חשובה לכולנו כראשי רשויות והתיישבות הזאת עוד תמשיך הרבה שנים".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו הוסיף במהלך הביקור: "גם אני מצטרף לכל הברכות. באנו לחזק ויצאנו מחוזקים. שמענו פה על המורשת והשורשים של עם ישראל. לפני שנתיים, באחד הסבבים הגיע יוסי לבקר אותנו בעוטף עזה ועכשיו אנחנו בסוג של סיור גומלין ועד עכשיו רק שמענו על הפעילות הענפה ועכשיו אנחנו זוכים גם לראות בעיניים ולהרגיש אותה. אנחנו עומדים מאחוריכם ואני שמח שיש פה שורה ארוכה של ראשי מועצות שמביאים דעה אחת ובאים עם עמדה אחת".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הודה בתום הביקור למשתתפים ולמארגנים. לדבריו "אני מאוד מתרגש מהביקור, כולנו חולקים בעיות דומות של לתת מענה לתושבים שלנו ברשויות שאנחנו אמונים עליהם ולכל מקום יש את המורכבויות שלו. אנחנו גרים כאן בלב ארץ ישראל, בשומרון מתמודדים מול טרור, מול פיגועים, מול חרמות של הBDS ומול הרבה שנאה. אבל אנחנו מוסיפים אור, מוסיפים אהבה ומוסיפים ציונות של בניית הארץ".

"הביקור הזה שלכם, מעבר לידידות אמיתית, אנחנו מתחזקים מזה כל תושבי השומרון, גם ברמה האישית, כולנו מתחזקים ביחד. אנחנו עם אחד, אנחנו חלק מהמפעל הציוני החשוב הזה, בין אם זה בעוטף עזה, בצפון, בנגב או בשומרון – כולנו בסירה אחת ויחד ננצח. אני מודה לכם על הביקור הזה וברור לי שנמשיך לשתף פעולה למען עם ישראל" הוסיף דגן.