מייסדי זכרון מנחם, משה ליאון וכוכבי הנינג'ה
מייסדי זכרון מנחם, משה ליאון וכוכבי הנינג'הצילום: מאיר אליפור

עמותת זיכרון מנחם המסייעת לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, חנכה אתמול (שלישי) מתחם נינג'ה ייחודי לילדים שיסייע לשיקום הילדים – פיזית ורגשית.

העמותה נעזרה במומחים בבניית מסלולים, פיזיותרפיסטים, אנשי שיקום ורופאים על מנת לוודא שהמתחם מתאים לגילאי הילדים, מגיל ילדי הגן השיקומי בעמותה וחשוב מכך - לוודא כי יסייעו לשיקום הילדים.

בעמותה מספרים כי במקרים רבים ילדים המתמודדים עם מחלת הסרטן נדרשים לשיקום פיזי ארוך ולשיקום רגשי – בתחושת המסוגלות שלהם.

הרעיון עלה בעקבות ניר בן ה-6, אשר שיקומו התאפשר בזכות משחקי נינג'ה. בזכרון מנחם ראו איך ברגע אחד הילד, שהתקשה ללכת והיה חלש מאוד, פתאום קיפץ באוויר על המתקן והחליטו להרים את הכפפה ולהקים מתחם מקצועי.

"בין יום המשחקיות שלנו, חדרי האומנות, הצילום – כולם התרוקנו וילדים מילאו את חדר הנינג'ה, כולל ובמיוחד ילדים שהתקשו אפילו ללכת ופתאום ראינו קופצים ממתקן למתקן", אומר מנכ"ל העמותה, חיים ארנטל.

אל טקס החניכה הגיעו מספר מכוכבי נינג'ה ישראל, אברהם פופקו, רוני קפלנסקי ויונתן הרן וכן ראש עיריית ירושלים,משה ליאון, אשר הגיע גם הוא להתרשם מהמתחם החדש ולשחק עם הילדים. "אני שמח ונרגש להיות כאן היום ולראות את השמחה על פני הילדים. למתקן הנינגה כאן ישנם משמעויות נוספות עבור הילדים שמפתחות אצלם לא רק את השרירים אלא גם ביטחון עצמי וזה לא פחות חשוב. אני מודה על התרומה ועל היכולת להיות כאן היום ברגע המרגש הזה", אמר ליאון.

המתחם התאפשר תודות לתרומתה האדיבה של יוכבד מאיר, אישה בת 90 אשר תרמה סכום כסף לזכר בעלה שנפטר לפני ארבע שנים. מאיר אמורה היתה לשאת דברים בטקס החניכה אולם נפטרה יום לפני כן ואת נאומה נשאה בת משפחתה. בזכרון מנחם הודיעו כי שינו את שם המתחם על שמם של שני בני הזוג, ובנוסף החליטו כי מאחר ולבני הזוג לא היו ילדים, בחודש הקרוב יתפללו וילמדו הילדים הדתיים בעמותה לעילוי נשמתה.