ניר אורבך
ניר אורבךצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לראשונה התבטא ח"כ מהקואליציה באופן פומבי על תמיכתו בביטול חוק ההתנתקות, ובכך הרחיב את התמיכה בביטול החוק אל מעבר לגבולות האופוזיציה. האם הדבר יגרום לחברי קואליציה נוספים לחשוף את דעתם האמיתית?

ח"כ ניר אורבך ממפלגת ימינה אמר בפומבי כי הוא "בעד ביטול חוק ההתנתקות". הדברים נאמרו בדיון בוועדת הכנסת שהתקיים השבוע בערר שהגיש ח"כ שמחה רוטמן על דחיית ההצעה הדחופה לסדר בנושא "האם הממשלה תחליט על נסיגה מחומש?".

מדובר בהצעה לסדר שהגישו חברי הכנסת שמחה רוטמן, אורית סטרוק, אוריאל בוסו וקטי שטרית, העוסקת בשאלה האם הממשלה תחליט על פינוי חומש. כאמור, ההצעה הדחופה לסדר נדחתה והוגש ערר בנושא, במסגרת הדיון בו הביע ח"כ אורבך את תמיכתו בביטול חוק ההתנתקות.

נזכיר כי הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות הוגשה ע"י 43 חברי כנסת מהאופוזיציה, בהובלתם של חברי הכנסת יולי אדלשטיין, מיקי זוהר, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ישראל כץ, אמיר אוחנה, יריב לוין, אבי דיכטר, מירי רגב, בצלאל סמוטריץ, אורית סטרוק, מיכל וולדיגר, עמיחי שיקלי, משה אבוטבול, יעקב מרגי, מאיר פרוש, יצחק פינדרוס, ישראל אייכלר ועוד.

בין יוזמי החוק נמצא גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שגורש בעצמו משאנור לפני למעלה מ-16 שנה. "זהו כנראה אחד הנושאים הבודדים שיש עליהם הסכמה בקואליציה ובאופוזיציה כי אין אמירה מוסרית יותר מזו. אנו נמשיך להילחם למען תיקון העוול עד שהחוק יתבטל וימחק".

כאמור, השבוע התרחבה התמיכה בביטול בחוק עם אמירתו של ח"כ אורבך. בני גל ממגורשי חומש שאנור מסר: "כיום כולם מבינים את האיוולת שבגירוש. אנו קוראים לראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד, שר המשפטים גדעון סער ושר השיכון זאב אלקין להעביר את החוק כבר בשבוע הבא. מי שמתנגד להתנתקות אין שום סיבה שלא יבטל אותה. השטח בצפון השומרון הינו שטח C בשליטה ישראלית מלאה, ואין שום סיבה שלא לבטל את חוק ההתנתקות".