ניר חפץ
ניר חפץצילום: שלו שלום/TPS

בבית משפט השלום בנתניה נערך היום (ראשון) דיון ראשון בתביעת הדיבה שהגיש ניר חפץ, מי ששימש כדוברו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נגד יאיר נתניהו בטענה שפגע בפרטיותו ופרסם פרטים חסויים מחקירתו.

חפץ טען שפרטים מחקירתו כולל כאלו שהיו תחת צו איסור פרסום, נחשפו בחשבון הטוויטר של נתניהו הבן מתוך "כוונה זדון ברורה וטהורה", לאחר שהפך לעד מדינה בתיק 4,000.

בתחילת הדיון הציע השופט בתיק לצדדים ללכת לגישור בתיק אך פרקליטו של חפץ אמר שהוא מבקש לקיים את המשפט ללא גישור. ניר חפץ אמר, "אני לא רוצה קיצורי דרך אלא לנהל משפט רגיל".

בתביעה, שהוגשה על סך של חצי מיליון שקלים, נכתב כי "מטרתם הברורה של הפרסומים הזדוניים הייתה לבזות את התובע ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו, ואגב ביצוע שורה ארוכה של עוולות נזיקיות, לרבות הפרת חובות חקוקות, ובין היתר שיבוש הליכי משפט, הדחת עד, הטרדת עד, וכמובן הפרה בוטה וישירה של צו איסור הפרסום".

"במסגרת מאמציו של הנתבע לכרסם באמינות עדות התובע פעל נתניהו בזדון, תוך מינוף ציני של מעמדו המעין ציבורי ושל התפוצה הרחבה וההשפעה העצומה שממנה נהנים פרסומיו ברשתות, במטרה לפגוע בתובע ובבני משפחתו, לרמוס את פרטיותו וצנעת הפרט, להשפילו לבזותו וללחוץ על התובע, להטרידו, להדיחו מעדות האמת שמסר לרשויות האכיפה", לשון כתב התביעה.