הילדה אלמה עם אביה
הילדה אלמה עם אביהצילום: דוברות

סוהא ומוחמד אגבריה מאום אל פאחם היו מודאגים מאוד כששמעו תלונות חוזרות ונשנות מצד בתם בת השלוש אלמה, שהתלוננה על כאבים ברגליים, לא ישנה בלילות והגיעה עד לכדי מצב שלא יכלה לעמוד על רגליה.

קודם לכן סבלה אלמה ממחלת שלשולים, שבדיעבד גרמה להתפתחות של תסמונת גיליאן ברה.

"מדובר במחלה נוירולוגית שמתפתחת לרוב לאחר מחלה זיהומית כאשר מערכת החיסון של הגוף תוקפת חלקים של מערכת העצבים ועלולה לגרום לשיתוק הדרגתי. לרוב הסימפטומים הם כאב, תחושת נימול, חולשת שרירים הולכת ומתקדמת שמחריפה עם הזמן, תחילה בכפות הרגליים ומשם מתפשטת לרגליים, עד כדי מצב של חוסר יכולת ללכת", מסבירה ד"ר עדי קליין, מנהלת אגף ילדים במרכז הרפואי הלל יפה.

ההורים מספרים כי במשך שלושה שבועות התרוצצו בין רופאים, שאף אחד מהם לא בדק לעומק ולא אבחן ממה סובלת בתם, עד שהגיעו לפרופ' מוחמד מחאג'נה, מנהל המכון להתפתחות הילד ב'הלל יפה', שמיד הפנה אותם לחדר מיון ילדים בבית החולים.

"זוהי פעם ראשונה שהילדה שלנו מתלוננת על כאבים כה עזים. עברנו ימים ולילות קשים, ללא שינה, כאשר הילדה לא הפסיקה לבכות מכאבים ולא הצליחה לעמוד על הרגליים. ייתכן כי אם היינו מתעכבים עוד כמה ימים, השיתוק יכול היה להחמיר עוד יותר", ציינה סוהא.

עם הגעתה למרכז הרפואי הלל יפה, עברה אלמה סדרת בדיקות מקיפה ולמחרת קבלתה עברה בדיקת MRI שאבחנה את מצבה. היא קיבלה טיפול רפואי ולאחר כמה ימים חזרה ללכת. כעת צפויה לעבור טיפולי פיזיותרפיה לשיפור היציבה וההליכה.

"אני שמחה שסוף סוף הצליחו לגלות מה יש לילדה. המסר שלי לכל ההורים - תקשיבו ללב שלכם. אם אתם מרגישים שמשהו לא כשורה- לכו לעוד ייעוץ. למזלנו, הגענו ל'הלל יפה' בזמן ולאחר טיפול מתאים הילדה שלי חזרה לעמוד על הרגליים", אמרה סוהא.

אלמה עדיין מאושפזת במחלקת ילדים של 'הלל יפה' וצפויה להשתחרר בקרוב לביתה ולהמשיך בטיפולי הפיזיותרפיה עד שתחזור לעצמה.