גל פרידמן
גל פרידמןצילום: עזר מציון

להצטרפות למבצע 'מצילים חיים' של עזר מציון לחצו כאן

גל פרידמן מאילת בסה"כ בן 23, אבל הצליח לעשות משהו שרובנו לא זוכים לעשות כל החיים, והוא עשה את זה כבר פעמיים. בשנה אחת. פרידמן שהיה רשום במאגר התורמים של 'עזר מציון' לתרומת מח עצם, נמצא מתאים באופן נדיר ביותר למתן תרומה לשני חולים שונים.

"בצבא הצטרפתי למאגר מח עצם של עזר מציון ביום הגיוס", מספר פרידמן, "חמש שנים לאחר הגיוס התקשרו אלי ואמרו לי שנמצאתי מתאים לתרומה. מיד הסכמתי". גל זכה לסייע לאישה שלא הכיר לקבל את חייה בחזרה, וכפי שנהוג במקרים כאלו המתין שנה על מנת שיוכל לגלות מי האישה אותה הציל.

להפתעתו של גל, דבר מרגש נוסף התרחש שנה לאחר התרומה שתרם. שיחת טלפון מפתיעה סיפרה לו כי שוב נמצא מתאים לתרום ולהציל חיים. "בהתחלה חשבתי שעובדים עלי. זה הפתיע אותי מאוד. אחרי התרומה הראשונה אתה בעיקרון יוצא מהמאגר של מח העצם וזמין רק למי שתרמת לו, אבל זה היה מקרה מיוחד ואני שוב ישר הסכמתי. האחות אמרה לי שזה כמו לזכות בלוטו בפרס הראשון פעמיים תוך שנה".

בתרומה הראשונה שתרם פרידמן, הוא בחר שלא לפרסם את דבר התרומה והסתפק במעגל אנשים מצומצם אותו שיתף בהצלת החיים שביצע. "בתרומה השנייה הסבירו לי שיש אנשים שחוששים מהתרומה אז הסכמתי לפרסם את זה. אתה נותן משהו שהגוף גם ככה מייצר, זה לא בא על חשבונך כמו בתרומת כליה או משהו כזה, התהליך עצמו לא כואב, זה כמו בתרומת דם", מסביר פרידמן את ההליך הפשוט, אך הכה חשוב וקורא לכל מי שיכול לקחת חלק לעשות זאת. "ההצטרפות למאגר היא אך ורק באמצעות בדיקת רוק. גם מתהליך התרומה כשנמצאת מתאים אין מה לחשוש, הצוות בעזר מציון עוזרים מאוד ותומכים ".

להצטרפות למבצע 'מצילים חיים' של עזר מציון לחצו כאן

גל פרידמן תורם מח עצם
גל פרידמן תורם מח עצםצילום: עזר מציון

בימים אלו יש לכל אחד ואחת מכם דרך חשובה נוספת לקחת חלק בהצלת חיים באמצעות 'עזר מציון'. רשימה ארוכה של תורמי מח עצם רשומה במאגר העצום של 'עזר מציון' ובעמותה עמלים כל העת על גיוס הכספים לצורך ביצוע הבדיקות ומציאת כמה שיותר התאמות של תורמים לטובת החולים. בימים אלו משיקים בעזר מציון את ההגרלה הגדולה – 'פרס מציל חיים', במטרה לגייס את הכספים הנדרשים לצורך תפעול המערך ושאר הפעילויות החשובות של 'עזר מציון'.

באמצעות רכישת כרטיסים להגרלה, אתם יכולים לזכות בשלל פרסים שווים ביותר, כפי שמופיע ברשימה באתר 'עזר מציון', כאשר הכסף, כפי שצוין, יסייע להמשך הפעילות מצילת החיים שמובילה 'עזר מציון' והתמיכה בחולים ובבני משפחותיהם. עכשיו יש גם לכם הזדמנות להציל חיים של יותר מבן אדם אחד, כמו שעשה גל פרידמן. אל תפספסו אותה.

להצטרפות למבצע 'מצילים חיים' של עזר מציון לחצו כאן