יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הראה היום (שלישי) בדיון בוועדת כספים את תקציבי הפרסום הלא הוגנים שמשקיעה לשכת הפרסום הממשלתית בגופי החדשות השונים.
"אני רוצה לדבר על הפיל שבחדר", אמר ח"כ סמוטריץ'. "זה המון כסף שכלי התקשורת חיים ממנו. הלוואי ויכולתי להבין שהדיון הוא אכן מקצועי וענייני".
"אני אתן פה נתונים של הלפ"מ", הוסיף. "עיתון בשבע בסקר TGI האחרון הוא השלישי בתפוצתו במדינת ישראל (בעיתוני סוף השבוע, י"ג). אני מסתכל על הפערים בתקציבי הפרסום, נניח 2018 חציון ראשון, בעיתון הארץ שמתם 1.8 מיליון שקלים ובעיתון בשבע שמתם 0.46. זה לא רבע ולא עשירית".
"Ynet", אמר, "4.5 מיליון שקל. ערוץ 7, אני מתבייש לקרוא את זה, 0.3 מיליון. אתר האינטרנט הכי חזק היום בציבור הדתי. על מי אנחנו עובדים? זה הון-שלטון-עיתון במובן הכי פשוט של המילה".
לדבריו, "בממשלה הזאת תקציבי הפרסום של לפ"מ ב'בשבע' ו'מקור ראשון', 2 העיתונים של המגזר, ירדו ממאה לאפס ובמקור ראשון ל-20%. חתכתם 80% מפרסומים, למשל, של משרד הבריאות, קורונה. הציבור הדתי לא צריך לקבל את הנחיות הממשלה של הקורונה?".
"אני לא יודע אם הם שולטים בזה או השרים הרלוונטים במשרדים שולטים בזה", ציין. "יש פה, אפרופו סיקור אוהד, הון-שלטון מובהק. אתה רואה איך האימפריות הגדולות של 12 ו-13 ו-ynet וידיעות אחרונות והארץ, אלה המקושרים והמחוברים שנמצאים בצד הפוליטי הנכון, שהחמאה מרוחה בצד שלהם, מקבלים פה עשרות מיליוני שקלים פרסום על חשבון משלם המסים הישראלי שמחזיק את כלי התקשורת שלהם, וכלי התקשורת האחרים שכנראה הם לא אדוני הארץ והמדינה לא שייכת לסבתא שלהם, וממילא גם מייצגים ציבורים אחרים - מקבלים מכם פיצוחים".
שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "לשכת הפרסום הממשלתית משרתת את כלל אזרחי ישראל. לא ייתכן שהמגזר הדתי והחרדי ואף הערבי יודרו באופן גורף מנתח הפרסום. המידע שלפ"מ מפרסמת מהווה מידע חשוב וקריטי שנוגע פעמים רבות אף להצלת חיי אדם. אנחנו נילחם שהעוגה תחולק באופן שווה לכלל אזרחי ישראל בדיוק כמו ייצוגם באוכלוסייה הישראלית. כי כולנו שבטים בעם שלם".