ישיבת חומש
ישיבת חומשצילום: ישיבת חומש

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ביקש בשבוע שעבר להעביר שיעור לתלמידי ישיבת חומש, אבל כניסתו סורבה על ידי צה"ל. כך דיווחה כתבת "כאן" כרמל דנגור.

נציין כי לתלמידי הישיבה ורבניה צה"ל כן מאפשר להגיע לחומש.

תגובת דובר צה"ל: ''מדיניות כוחות הביטחון באשר ליישוב המפונה חומש לא השתנתה''.

יו"ר מפלגת הציונות ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ פנה לשר הביטחון גנץ בעקבות החלטת אלוף הפיקוד לאסור את כניסת הרב הראשי לישיבת חומש. סמוטריץ׳ אמר "מניעת כניסתו של הרב הראשי מצטרפת לשורה של החמרות והפרעות מהעת האחרונה לפעילותה של הישיבה במקום".

"אבקשך להורות לאלוף לאפשר את כניסתו של הרב הראשי לישיבה באופן מידי ולהפסיק את הניסיונות החוזרים ונשנים להצר את צעדי הישיבה ולהפריע לנוכחות יהודית המתקיימת במקום זה חמש עשרה שנה ברציפות", כתב סמוטריץ׳ לגנץ.

מישיבת חומש נמסר כי "מניעת הגעתו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו לישיבה, היא עוד נסיון לפגוע בישיבה כדי להכשיר את הקרקע להרס הישיבה, להעניק פרס לטרור ולהשלים את פעולת הרוצחים של יהודה".

בשבוע שעבר נכתבו אותיות ראשונות בספר התורה שנתרם לעילוי נשמתו של יהודה דימנטמן, תלמיד ישיבת חומש שנרצח בפיגוע ירי.

משפחות דימנטמן ואלק, ההורים של יהודה הי"ד ואתיה, הגיעו לישיבת חומש כדי לחזק את הישיבה מול הקריאות להרוס אותה.

הרב מוטי דימנטמן, אביו של יהודה, אמר במעמד המרגש: "יהודה הבן היקר שלנו, כמה דקות לפני שירד מחומש ונרצח, סיים דף גמרא בסדר צהריים, דפק על הבימה ואמר לכולם 'יש, עשיתי סיום על עוד דף'.

''אצל יהודה, כל דף היה בשבילו שמחה של סיום, וכביכול נראה שהוא כבר איננו, אבל ברוך ה' אנחנו רואים שזה לא נכון, יהודה פה איתנו, המשך הישיבה בחומש זה המשכו של יהודה בננו היקר, תחילת כתיבתה של ספר התורה פה בחומש, זה חלק מיהודה שלנו. מכאן, מחזקים את ישיבת חומש, שתמשיך בלימוד התורה שלה פה בחומש, ובכך נרגיש יותר שיהודה פה איתנו", הוסיף הרב דימנטמן.

במעמד המרגש של כתיבת האותיות השתתפו גם פצועי הפיגוע וחבריו הרבים של יהודה. אחד הרגעים אשר גרמו לציבור להזיל דמעה היה כאשר אביה של אתיה ואביו של יהודה הי"ד כתבו את האותיות בעוד הנכד, דוד, בנו של יהודה נמצא על ברכיהם.

משפחת דימנטמן כולה מלווה את הישיבה מאז הרצח. כמו כן גם אלמנתו אתיה אשר ממשיכה במסירות לפעול למען ישיבת חומש, ואף כתבה בעבר לראש הממשלה נפתלי בנט "כל עוד יהיו בי חיים אני אלחם למען חומש ולמען ארץ ישראל".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון התייחס לחשיבות הסדרת הישיבה ואמר: "עם ישראל רוצה לבנות את חומש. אנחנו יחד עם משפחת דימנטמן היקרה, עם אתיה, אומרים לראש הממשלה - אתה אחראי לתת את התשובה לרצח הזה, עם ישראל כולו מתבייש שיש רצון וכוונה לא רק לא להסדיר את הישיבה אלא גם להוריד אותה מכאן, אף אחד לא יוכל לברוח מזה, ישיבת חומש תבנה מחדש - לזכר יהודה וכתשובה ציונית הולמת לרצח".