איילת שקד, רוברט סילברס ועמר בר לב
איילת שקד, רוברט סילברס ועמר בר לבצילום: דוברות

השר לביטחון פנים עמר בר לב חתם היום (ד') על הסכם בדבר שיתוף המידע (EDSA) עם ארצות הברית.

בר לב חתם על ההסכם עם סגן השר להגנת המולדת רוברט סילברס ובמעמד שרת הפנים איילת שקד שאחראית על תוכנית הפטור מוויזות מטעם ממשלת ישראל.

כחלק מתהליך הכניסה של ישראל לתוכנית ה-VWP, תוכנית הפטור מוויזות לארה"ב, ישראל כמו יתר המדינות נדרשת לעמוד במספר תנאי סף בינלאומיים שיאפשרו לה להיכנס לתוכנית. ההסכם בדבר שיתוף המידע שנחתם היום, יאפשר שיתוף מידע באופן הדדי. במסגרת שיתוף המידע יוכלו שתי המדינות להגיש אחת לשנייה כ-1000 שאילתות בשנה אודות אזרחים שהורשעו בעבירות פליליות חמורות.

שרת הפנים שקד: "היום עשינו צעד נוסף בדרך לפטור מויזות לישראלים וחתמנו על הסכם שהיה קריטריון הכרחי בתנאי הסף של האמריקאים. הרצינות של השר להגנת המולדת, אלחנדרו מיורקס, של סגנו, רוברט סילברס, של שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס ושל הצוות האמריקאי לנושא היא גבוהה מאוד ומעוררת אופטימיות רבה.

''כפי שהתחייבתי אנחנו ממשיכים לקדם את המשימה הזו באופן יום יומי ובכל הכוח עד שהיא תושלם.
יש עוד תהליך לעבור אך בעזרת העבודה המאומצת מצד שני הצדדים - נביא לאזרחי מדינת ישראל בשורה", הבטיחה שקד.

השר לביטחון פנים, עמר בר לב: "אני שמח מאוד לבצע את הצעד החשוב ולחתום על מזכר ההבנות ומכתב הצד בנוגע ל-EPSA עם סגן השר לביטחון המולדת והממשל האמריקני ובכך לתרום לקידום תוכנית הפטור מוויזות לאזרחי ישראל המבקרים בארה"ב. מזכר ההבנות יכונן שיתוף פעולה בין מחלקת הגנת המולדת האמריקאי ומשרד לביטחון הפנים לצרכי הגירה - ובכך יוסיף על מערך רחב של שיתופי פעולה בנושאי ביטחון פנים בין המדינות.

''אני מודה לסגן השר להגנת המולדת, רוברט סילברס, על המעמד, ולשרת הפנים, איילת שקד, על הובלת קידום תוכנית הפטור מוויזות לישראלים בארה"ב שבמשך שנים הובטחה, אולם רק עתה יוצאת לפועל בהובלתה, תחת הממשלה הזאת ומול ממשל ביידן ידידינו", הוסיף בר לב.