בנט ואלקין
בנט ואלקיןצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הממשלה אישרה היום (ראשון) החלטה לפיתוח, שיקום וטיפוח משמעותי של מוזיאון חצר תל-חי, 102 שנים לאחר הקרב המפורסם שהתחולל במקום, בו נפלו 8 לוחמים יהודים, בהם גם יוסף טרומפלדור ז"ל.

החלטת הממשלה בהובלת משרד ראש הממשלה ומשרד ירושלים ומורשת, כוללת הקצאת 10 מיליוני שקלים שיושקעו בפיתוח האתר ובדיגיטציה של תכניו, בהנגשת המוזיאון למספר רב של מבקרים והתאמה לבעלי צרכים מיוחדים, שימור ושחזור מבנים ואלמנטים היסטוריים וכן חיבור המוזיאון למרחב המורשת הלאומית בכל אזור הגליל העליון.

יישומה של החלטת הממשלה ינוהל על ידי אגף מורשת שמתכלל את כלל הפעילות הממשלתית בתחומי שימור, פיתוח והעצמת אתרי המורשת בכל רחבי הארץ.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר, "רק בשבוע שעבר ציינו 102 שנים לקרב המפורסם בתל-חי, קרב שנחקק בזיכרון העם והמדינה. יוסף טרומפלדור וחבריו לימדו את כולנו שיעור גדול בחלוציות, ציונות ובלחימה קשה למען ההגנה על חיי היישוב היהודי. אני מודה לשר זאב אלקין, שותפי, על שיתוף הפעולה בהחלטה שהעברנו זה עתה בממשלה, לשיפוץ המשמעותי באתר המורשת הלאומי תל-חי. אנחנו כממשלה, מחויבים לזכור את המורשת הענפה וההיסטורית של התנועה הציונית כולה, והתכנית שהעברנו היום, היא אבן דרך בעלת חשיבות רבה למען הדורות הבאים".

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין הוסיף כי "102 שנים לאחר הקרב ההירואי שהפך לסמל להתיישבות ולציונות, הממשלה אישרה היום החלטה חשובה שהעליתי יחד עם ראש הממשלה בנט לשימור מוזיאון חצר תל-חי. משרד ירושלים ומורשת בראשותי ישקיע מיליוני שקלים בפיתוח, וטיפוח אתר המורשת הלאומי בחצר תל-חי, וזאת בכדי לאפשר לדורות הבאים ללמוד ולדעת את סיפורי הגבורה שהביאו להקמת מדינת ישראל".