זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: TPS

פיגוע רצחני ליד מרכז ביג בבאר שבע: שתי נשים ושני גברים נרצחו אחר הצהריים (שלישי) על ידי מחבל בדואי תושב הפזורה בנגב.

שני בני אדם נוספים נפצעו באירוע באורח בינוני ופונו לבית החולים סורוקה. הדוקר, מורה מחורה שניסה בעבר להגיע לסוריה ונודע כתומך דאעש, נורה ונהרג במקום על-ידי עובר אורח חמוש - תושב ההתיישבות הצעירה "עשהאל" שבהר חברון.

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי: "תושב המועצה שירה במחבל בבאר שבע, הפגין אומץ לב ותושייה רבה. המחבל הצליח להרוג אנשים חפים מפשע שיצאו למסע קניות ומצאו את מותם. תושב המועצה עשה את המוטל עליו והראה אזרחות למופת לצד ערכים ושמירה והגנה על תושבי ישראל. אנחנו גאים בו".

המחבל - מוחמד אבו אל קיעאן, בן 34, נעצר ביוני 2015 והודה בתמיכה בדאעש. כמו כן, הוא הודה כי תכנן לצאת בחודש יולי 2015 לסוריה כדי להצטרף לדאעש במסווה של יציאה לחג דתי בסעודיה. ביוני 2015 הוגש נגדו כתב אישום והוא הורשע ונשלח לארבע שנות מאסר.

כאמור, ארבעה בני אדם נרצחו היום (שלישי) בפיגוע דריסה ודקירה באר שבע, בהם אישה כבת 50 שמותה נקבע בזירה, אישה נוספת כבת 40 וגבר נוסף כבן 60 שמותם נקבע בבית החולים סורוקה במסגרת פיגוע משולב של דקירה ודריסה. אדם נוסף שרכב על אופניו נהרג מפגיעת רכב המחבל. שתי פצועות נוספות במצב בינוני מטופלות בבית החולים סורוקה.

זירת הפיגוע בבאר שבעTPS

ירון, עד ראיה שנכח בפיגוע, סיפר לחדשות 13: "הלכתי לקנות משהו בחנות במתחם ביג כשפתאום שמעתי צרחות. רצתי למקום וראיתי את המחבל דוקר את אחת הבחורות, ואישה נוספת ברחה משם. רצתי לכיוונו של המחבל והתחלתי לצעוק לו 'מה אתה עושה?' - הוא הסתכל עליי והמשיך לדקור את הבחורה, ולא אמר כלום".

"המחבל דקר את הבחורה כמה פעמים. היא הייתה על הרצפה וניסיתי לטפל בה כשהוא ברח, והוא נתקע ברכב וברח לכיוון השני - ואז נהג האוטובוס נטרל אותו. המחבל חוסל במקום, אמרו לי שניטרלו אותו. אני פשוט דאגתי לבחורה שהייתה על הרצפה, ולעוד כמה בחורות שהכנסתי לחנות שקרובה למקום. השוטרים הגיעו מהר מאוד לאירוע ותפעלו אותו מצוין. היו שם דקירות אבל הבחורות האחרות יצאו בנס".

מוניקה, עדת ראייה מזירת הפיגוע סיפרה "ראיתי בן אדם מתנגש בצורה חזיתית עם רכב. אחרי זה ראיתי את המחבל עם הסכין ביד בכיכר, ליד היה בן אדם ששכב על המדרכה ולא זז. המחבל הסתובב בכיכר עם הסכין ביד וסימן לכל מי שניסה שמנסים לעזור לאיש לא להתקרב".