בעלה של לורה שנרצחה בפיגוע בב"ש קורא לציבור להגיע ל"צעדת הנגב"

בעלה של לורה יצחק, שנרצח בפיגוע בבאר שבע קורא לציבור הרחב לקחת חלק ב"צעדת הנגב" שתתקיים היום (שלישי) בבאר שבע, ותגיע עד מקום הרצח.

מדובר ביוזמה של תנועת "פתאום קם העם" ומחאת הקו האדום, יחד עם שורת ארגונים מהמחנה הלאומי ובה הם יצעדו מהשוק הבדואי בבאר שבע, אל עבר מקום הפיגוע שהתרחש בשבוע שעבר, וגבה את חייהם של ארבעה יהודים. בסיום הצעדה תתקיים עצרת תפילה בהשתתפות הרב יוסף חיים בצרי.

בין הארגונים שיקחו חלק בצעדה: פורום בוחרים בחיים, תנועת רגבים, מחוז דרום של בני עקיבא, סיירת בראל, אופק ישראל, פורום קפה שפירא, הועד להצלת הנגב, פרויקט 315. המארגנים קוראים לממשלה להפסיק להפקיר את העם והנגב, ודורשים "משילות במדינה היהודית".

אלרואי אריה, מתנועת "פתאום קם העם": "זו קריאת השכמה לעם ישראל. בזמן שבממשלה הימין והשמאל רבים האם פיתוח הנגב הוא מעשה ציוני או אצבע בעין של הבדואים - יהודים נרצחים, מאוימים מדי יום, ושטחים עצומים מופקרים בלי משילות. הגיע הזמן לומר די".

הצעדה תתקיים היום (שלישי), כ"ו אדר, ותתחיל בשעה 18:30. התכנסות בכניסה לשוק הבדואי בבאר שבע.

זירת הפיגוע בבאר שבעTPS

יואל שילה ראש מטה מחאת הקו האדום אמר: "לצערנו חולשה ואובדן דרך מביאים טרור, חולשה מביאה אסונות. הממשלה הזו מגלה חולשה וניתוק בכל תחום, בכל פרמטר, ואת החולשות של ממשלת עבאס בנט אנחנו רואים לאחר מכן ביהודה ושומרון עם התגברות הטרור, בפיגועים הרצחניים בחדרה וגם כאן בבאר שבע אך לפני מספר ימים. במקום להתעסק בועידות מנותקות, הממשלה צריכה להביא משילות, ולהעביר את חוק שלילת אזרחות למחבלים במיידי".

"אנחנו קוראים ומבקשים מכולם, להגיע לצעדה ולחזק את הנגב, בלי הנגב מדינת ישראל תהיה חלשה הרבה הרבה יותר, ולמרות שיש כאלו בממשלה שרוצים להחליש את הנגב, אנחנו נראה להם שאנחנו, העם, הציבור, חזקים מהם, בואו לצעדה לחזק את הנגב", אמר שילה.

טל יצחק, בעלה של לורה יצחק ז"ל שנרצחה בפיגוע בבאר שבע, קורא לציבור להשתתף בצעדה: "בלב באר שבע רצחו את אשתי. הביטחון שלי ושל ילדיי נפל. הביטחון שלכם גם נפל, הביטחון הזה צריך להתרומם ומהר. אני קורא לבוא לצעדה, ולהשמיע את הקול שלכם, שכל העולם ידע שדם יהודי אינו הפקר. תגיעו בלי פוליטיקה, לזעוק את מה שכואב לנו. תבואו ותשמיעו את הצעקה שלכם כמו שאני משמיע את הצעקה שלי. בואו תראו כמה עוצמה יש לנו כעם אחד".

גם דניאלה וייס, יו"ר תנועת נחלה, קראה להשתתפות בצעדה ואמרה: "אנו פונים בקריאה לממשלת ישראל- די להפקרה. די להפקרת חיי יהודים, די להפקרת אדמת הלאום. עם ישראל מתמודד עם טרור ערבי בלתי פוסק בכל רחבי הארץ. זו אינה בעיה של חבל ארץ זה או אחר. אנו מפנים תביעה לממשלת ישראל- אתגרי הציונות לא תמו. מאז ומתמיד הקמת יושבים היתה התשובה המדויקת למניעת טרור. ניפגש בצעדת הנגב".

גם דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע קרא להשתתפות בצעדה: "זהו מעשה ציוני, בואו כולכם".

הצעדה תתקיים היום (שלישי), כ"ו אדר, ותתחיל בשעה 18:30. התכנסות בכניסה לשוק הבדואי בבאר שבע.