הסתער על המחבל ונרצח: ישראלים מכל הארץ הגיעו להיפרד מאמיר חוריאיתן אלחדז/TPS

הלוויתו של רס"מ אמיר חורי שנרצח בפיגוע הירי בבני ברק נערכת אחר הצהריים (חמישי) בחלקה הצבאית של בית העלמין בנוף־הגליל.

לבית העלמין מגיעים עשרות חרדים בעקבות פוסט בפייסבוק שפרסם חנן רובין, תושב אלון שבבנימין.

"אני אומר בזהירות את מה שבליבי עכשיו, גם אם זה לא הכי פוליטיקלי קורקט. כי לכאורה זה מובן מאליו, אבל זה לא. זה לא מובן מאליו שאדם מסתער על רוצח בשביל להגן על אחרים; וזה לא מובן מאליו שערבי־נוצרי מוכן לשלם בחייו עבור יהודים; וזה לא מובן מאליו להצמיד את המילים 'הי"ד' (ה' יקום דמו) לשמו של אמיר באתרים החרדיים", כתב רובין בדף הפייסבוק וקרא לציבור החרדי להגיע להלוויה כדי להוקיר תודה לשוטר שמנע בגופו פיגוע קשה יותר.

רובין סיפר כי ההיענות ליוזמה שלו היתה מיידית. "אנשים מתרגשים מכל העניין. עם ישראל צמא לדברים האלה. יש לזה היענות מטורפת. אני צרוד כי אני כל הזמן מדבר עם אנשים מכל הקצוות בעם. אני מאמין שזו תהיה תמונת ניצחון מדהימה מול הטרור.

לא הצלחתי להירדם מכל הפיגועים האחרונים, וחשבתי שאנחנו צריכים תמונה אחרת אחרי כל התמונות האלו. והתמונה שהייתה לי מול העיניים זו של חרדים ויהודים דתיים שמגיעים להלוויה של ערבי־נוצרי, שמסר את נפשו בשבילם", סיפר. "הגבורה של אנשים כמו אמיר הי"ד, הנכונות שלו להקריב את חייו — נותנת לי הרבה תקווה".

המשטרה חשיפה לציבור את גבורת השוטרים שחיסלו את המחבל בפיגוע בני ברק, והציגה את התיעוד מקבלת הדיווח ועד ניטרול המחבל דרך מצלמת הגוף: החתירה למגע, קבלת הדיווחים בזמן אמת, ניהול הקרב והירי המדויק.

מערכות ההקלטה של מרכז השליטה המחוזי, ומצלמות הגוף של השוטרים, תיעדו את מהירות התגובה של הכוחות משלב קבלת הדיווח של החשודים ועד לנטרול המחבל.

בשעה 19:57 החלו להגיע למוקד 100 של משטרת מחוז תל אביב קריאות אזרחים על אדם היורה מנשק ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק.

ב-19:58 מועבר דיווח לכלל הניידות והאופנועים של מרחב דן, והכוחות מתחילים לנוע לעבר רחוב ז'בוטינסקי.

צוות סייר-אופנוען 417 עם הלוחם רס"מ אמיר ח'ורי הנוהג באופנוע ורס"מ ע' מקבל את הדיווח כשהם ברחוב המרגנית ברמת גן בסיור ביטחון שוטף, ומתחיל לצמצם טווחים לכיוון רחוב ז'בוטינסקי.

בשעה 20:01 צוות 417 מגיע לז'בוטינסקי 22 בני ברק ומדווח שהוא שומע ירי מתוך השכונה ומתחיל להתקדם לכיוון הירי, תוך קבלת הכוונה ממרכז השליטה המחוזי ומאזרחים ברחוב.

בשעה 20:02 הצוות מגיע לרחוב הרצל 63, נתקל במחבל שפותח באש על הצוות, פוצע אנושות את רס"מ ח'ורי, רס"מ ע' פורק מהאופנוע ובירי מדוייק וממוקד מאקדחו מחסל את המחבל.