רצים אל עבר זירה חשודהצילום: אהוד אמיתון/TPS

שני בני אדם כבני 30 נרצחו אמש (חמישי) ו-13 נפצעו בפיגוע ירי בפאב ברחוב דיזנגוף בתל אביב.

פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב, עדכן כי ארבעה מהפצועים נמצאים בחדרי ניתוח והצוותים הרפואיים נאבקים על חייהם. שניים מהפצועים במצב בינוני-קשה והשאר במצב קל. שירותי הדם של מד"א סיפקו 145 מנות ומרכבי דם לבי"ח איכילוב.

בבית החולים איכילוב הופעל נוהל אירוע רב נפגעים. נפתח קו מידע לציבור שמספרו 1255-133.

מתחקיר ראשוני עולה כי מחבל ככל הנראה מהשומרון פתח באש ככל הנראה באמצעות אקדח לעבר אזרחים שבילו ב"אילקה בר" והולכי רגל שעמדו בסמוך ונמלט מהמקום. בשלב זה אנשים החלו לרדוף אחריו, אך הוא הפנה לעברם את הנשק ונמלט.

בתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר וסוכל המחבל אשר ביצע את הפיגוע בתל אביב.

המחבל, פלסטיני מאיו"ש, אותר ע"י השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום.

לא היו נפגעים לכוחותינו.

יותר מ-1,000 שוטרים ולוחמי מג"ב באזור הפיגוע בדיזינגוף. כוחות מסיירת מטכ"ל, יחידת שלדג ויחידת הלוט"ר הוקפצו לרחוב לזירה. במהלך המרדף כיתרו כוחות הביטחון בניין באזור הפיגוע בתל אביב שקיים חשד שבו נמצא המחבל הנמלט. במקביל דווח כי החשוד שנעצר סמוך לבית ציוני אמריקה התברר כשב"ח שאינו קשור לפיגוע.

על פי עדי ראייה המחבל לבש חולצה שחורה, מכנסים כחולים ונשא תרמיל גב. הוא השתמש באקדח והצליח לירות 12 כדורים ולפגוע בתשעה בני אדם.

במהלך הערב הופסק שירות התחבורה הציבורית במרכז תל אביב, בין הנמל לכרמלית. שירות המגיע אל תל אביב מסיים את פעילותו בסבידור ובתחנה המרכזית החדשה, ללא כניסה למרכז העיר. שירות היוצא ממרכז תל אביב הוקפא גם כן.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים התייעצות ביטחונית וקיבל עדכונים אודות ההתפתחויות בשטח בעקבות פיגוע הירי. בדיון הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בתל אביב, וכן המאמצים הנעשים כעת בשטח לאיתור המחבל. כמו כן, נידון המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל והשב"כ לשעות הקרובות.

סוכם על המשך תגבור והזרמת כוחות בהיקפים גדולים לתל אביב. בשיחה השתתפו שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, והמזכיר הצבאי.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הגיע לזירת הפיגוע בתל אביב מיד לאחר הפיגוע וקרא לתושבים להסתגר בבתים עד להכרזה על שליטה באירוע.

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב הלילה "לילה קשה מאוד. תנחומיי למשפחות הנרצחים ואני מתפלל לרפואתם השלמה של הפצועים. כוחות הביטחון נמצאים במרדף אחר המחבל שביצע את ההשתוללות הרצחנית הערב בתל אביב. היכן שהמחבל נמצא - אנחנו נגיע אליו. וכל מי שסייע לו בעקיפין או במישרין - ישלם מחיר".

במשטרה קראו לציבור להמשיך בשגרת החיים, ולצד זאת להימנע מהתקהלויות, לגלות ערנות רבה ולדווח למשטרת ישראל על כל חשד.

פראמדיק מד"א ישראל וינגרטן סיפר "מיד שהתקבלו הקריאות במוקד החירום 101 של מד"א על פיגוע הירי בתל אביב הוזנקו למקום כוחות גדולים של מד"א. במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. ראינו 6 פצועים שוכבים על המדרכה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו את הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כששניים מהם מחוסרי הכרה וביצענו בהם פעולות החייאה ו-4 נוספים בהכרה".

נאבקים להצלת חיי הפצועיםדוברות איכילוב

המשטרה ביקשה מהציבור לגלות עירנות "בעקבות הירי בתל אביב אנו מבקשים מהציבור להתרחק מהאזור ולהיכנס לבתים. אנא מכם, אפשרו לכוחות המשטרה לעשות את עבודתם, הזירה עדיין פעילה ויש סיכון משמעותי. בכל כל אירוע חריג יש להתרחק מהמקום ולדווח מיידית למוקד 100".

עקיבא קאופמן חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בכמה זירות קשות ומורכבות. פיניתי באמבולנס איחוד הצלה פצועה בינוני מירי. פצועים נוספים פונו באמבולנסים נוספים של איחוד הצלה. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מסר "ליבנו עם כוחות הביטחון וההצלה ברגעים האלה בתפילה שיצליחו במשימותיהם. תפילות לרפואת הפצועים ולסיום מהיר של האירוע".

ח"כ יולי אדלשטיין הגיב לפיגוע "מחזק את ידי כוחות ההצלה והביטחון הנפלאים שלנו ומתפלל לשלום הנפגעים בפיגוע בלב ת"א. אני מצפה להוראות ברורות מהדרג המדיני כדי להכריע את גל הטרור, שאינו מבחין בין דעות וצדדים פוליטיים. כולנו חייבים להתגייס למלחמה נחושה בקמים להורגנו".

השר מתן כהנא מסר "הטרור הרצחני מכה בנו שוב. בשעה זו כולנו עם כוחות הביטחון וההצלה שנמצאים בשטח ופועלים ללא הרף עד חיסולם הסופי של המחבלים הארורים".

סגן השר אביר קארה מימינה מסר "‏לילה קשה ועצוב בתל אביב. מקבל בצער עמוק דיווח על הנרצחים במסע הטרור ומתפלל לשלומם של הפצועים ומחזק את כוחות הביטחון, המשטרה, כוחות ההצלה והאזרחים האמיצים שפועלים ברגעים אלו בזירה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר הגיע סמוך לזירה ומאבטחי היחידה לאבטחת אישים של הכנסת ביקשו ממנו להמתין יחד איתם בכניסה ולא להיכנס.

בשבוע שעבר נרצחו חמישה בני אדם בפיגוע ירי בבני ברק. מחבל מאזור ג'נין רצח בדם קר ארבעה אזרחים ואת השוטר שהסתער לעברו אמיר חורי ז"ל.

קודם לכן נרצחו שוטרי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט מירי של שני מחבלים אזרחי ישראל תומכי דאעש מאום אל פחם שארבו להם בתחנת אוטובוס בחדרה.

בשבוע שלפני כן נרצחו ארבעה ישראלים בפיגוע דריסה ודקירה בבאר שבע שביצע מחבל בדואי תושב חורה שבנגב.