לוחם באזור הגדר. ארכיון
לוחם באזור הגדר. ארכיוןצילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

כוננות שיא במערכת הביטחון לקראת ליל הסדר: 20 שנה בדיוק לפיגוע הקשה במלון פארק, שגרם לישראל לצאת למבצע חומת מגן, נערכים במערכת הביטחון בכוננות שיא לקראת אפשרות של המשך המתיחות הביטחונית גם במהלך חג הפסח.

ברקע, שתי זירות מטרידות מאוד שבינתיים נותרו שקטות – עזה וירושלים, שהבערתן תגרור את ישראל להסלמה נרחבת יותר.

בעיתון 'ישראל היום' דווח כי בימים האחרונים מפעילה מערכת הביטחון לחץ כבד ביותר על גדר ההפרדה, כדי לצמצם ככל האפשר את מעבר השוהים הבלתי חוקיים מהגדה לישראל.

ההערכה היא שבעקבות פעילות כוחות הביטחון לאורך קו התפר חלה ירידה משמעותית במספר השב"חים החוצים לישראל. אתמול הודיע צה"ל עוד כי בהערכת מצב הוחלט על תגבור מרחב התפר בכוחות נוספים בהיקף של שני גדודים ושתי פלוגות. מדובר בגדוד חי"ר, בגדוד הנדסה ובשתי פלוגות צמ"ה (ציוד מכני הנדסי כבד).

החשש הכבד במערכת הביטחון הוא שהקושי הרב של מפגעים פוטנציאליים לחצות את הקו הירוק יוביל אותם לבצע פיגועים מעבר לקו הירוק, ולפיכך הכוונה היא גם לתגבר כוחות לאורך הצירים וסביב היישובים הישראליים ביהודה ושומרון.

למורכבות הביטחונית הגדולה גם כך מתווסף, כאמור, חג הפסח, שבמהלכו צפויים לפקוד את יהודה ושומרון אלפי מטיילים, ולא מן הנמנע שיהיו גם ניסיונות חוזרים של מתיישבים לעלות מחדש לחומש ולאביתר.