יואל אבן ושרון מנדלבאום
יואל אבן ושרון מנדלבאוםצילום: ערוץ 7

יואל אבן מהנדס העיר ירושלים וראש מנהל תכנון ותשתיות, נפגש לפודקאסט משותף עם שרון מנדלבאום, מנהלת אגף פיתוח בעירייה. השניים דיברו על השינויים שעוברים על בירת ישראל.

אבן מספר על הדרך להתמודד עם הגידול ההולך וגובר במספר התושבים בעיר. "כולם מכירים את המספר שבירושלים יש כמיליון תושבים. לפני כ-20 שנים בירושלים היו כ-657 אלף תושבים. בתקופת זמן של 20 שנים בלבד, ירושלים גדלה ב-300 אלף תושבים חדשים - שזה כמו מספר התושבים של העיר השלישית הכי גדולה בישראל".

"בעוד 20 שנים, הצפי הוא שיתגוררו בירושלים כמיליון וחצי תושבים. בסופו של דבר הגיע להיקפים גדולים של אוכלוסייה שצריך לדאוג להם לכ-100 עד 150 אלף יחידות דיור שצריכות להיבנות בפרק הזמן הזה", הוא מוסיף.

לדבריו, "בשנה האחרונה חצינו את רף 5,000 יחידות הבנייה בירושלים, שזה כפול ממה שהיה בשנים האחרונות. כולנו מבינים שהדרך הנכונה היא לייצר היצע והיא תיתן תשובות גם לשאלת המחירים הגבוהים. אנחנו לא עובדים רק על הכמות אלא גם על האיכות של השכונות והתשתיות עבור התושבים".

אבן מתייחס גם לעתיד התחבורתי של העיר לאור עבודות קידום הרכבת הקלה ומעריך שהאופק של העיר טמון בתחבורה הציבורית. "כיום עם 14 ק"מ של קו אחד הרכבת הקלה משרתת כמות של משתמשים שמתקרבת לזו של כל משתמשי רכבת ישראל בכל הארץ".

"בשנה הבאה אמורה להיפתח ההרחבה לכיוון הדסה מצד אחד ונווה יעקב מצד שני ובעצם הקו יורחב לכ-20 ק"מ ויגביר את השירות. בשנת 2025 ייכנס לפעולה הקו הירוק ובשנת 2030 ייכנס הקו הכחול - ובטווח זמן של 10 שנים נגיע ל-60 ק"מ של קו פעיל. הדבר הזה יגרום לאנשים לזנוח את הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה הציבורית. כשאנחנו עושים את הכל עם חיבור לרכבת ה'כבדה' המהירה - אנחנו מייצרים פיתרון כולל", מסכם אבן.