נטפליקס. אילוסטרציה
נטפליקס. אילוסטרציהiStock

המלחמה פגעה גם בנטפליקס? לראשונה מזה 10 שנים, הודיעה חברת הסטרימינג כי איבדה 200 אלף מנויים שהחליטו להתנתק משירותי החברה ברבעון הראשון של השנה.

זאת למרות ההערכות המוקדמות שדיברו דווקא על מגמה הפוכה של הצטרפות מיליוני מנויים נוספים לשירותי ענקית השידורים.

על פי ההערכות המעודכנות של נטפליקס החברה תמשיך לאבד מנויים נוספים עד סוף השנה הנוכחית, והמספר עלול להגיע עד 2 מיליון מנויים שינטשו את החברה.

המשבר של נטפליקס מתבטא גם במחיר המניה של החברה שצנח ב-20 אחוזים. במכתב לבעלי המניות שלה הודיעו ראשי נטפליקס כי "הגידול בהכנסות שלנו הואט במידה ניכרת כפי שמראות התוצאות והתחזית שלנו. חדירת משקי הבית הגבוהה יחסית שלנו, שכוללת את המספר הגדול של משקי בית שחולקים חשבונות, בשילוב עם תחרות, יוצרים רוח נגדית לצמיחת ההכנסות".

בחברה מאשימים מספר גורמים לצניחה במספר המשתמשים הרשומים ומחיר המניה, בין היתר המלחמה באוקראינה, העובדה כי החברה העלתה מחירים בשווקים גדולים ובהם ארה"ב ובריטניה, התחרות הגוברת מצד חברות סטרימינג אחרות, העובדה שהחברה יצאה מהשוק הרוסי בעקבות המלחמה עלתה לה ב-700 אלף מנויים, בעוד העלאת המחירים בארה"ב ובקנדה הביאה 600 אלף מנויים לנטוש את שירותי החברה.

ההערכה בחברה היא כי 100 מיליון משקי בית מקבלים את שירותי נטפליקס על ידי חלוקת הסיסמא עם משקי בית אחרים, וללא תשלום. בעקבות המשבר הנוכחי הודיע המנכ"ל ריד הייסטינגס כי לראשונה הוא שוקל את האפשרות לאפשר פרסומות בנטפליקס. "אלה שעקבו אחרי נטפליקס יודעים שהתנגדתי למורכבות של פרסום, ומעריץ גדול של פשטות המנוי. אבל עד כמה שאני מעריץ של זה, אני מעריץ גדול יותר של בחירת צרכנים. זה די ברור ששירותים הנתמכים בפרסומות עובדים עבור דיסני ו-HBO", אמר הייסטינגס.