רוני גמזו
רוני גמזוצילום: משרד הבריאות

פרויקטור הקורונה לשעבר ומנהל בית החולים איכילוב פרופ' רוני גמזו קורא לממשלת ישראל להסיר את כל מגבלות הקורונה.

"רבים מהישראלים המטיילים בימים אלו בחו"ל מופתעים לגלות איך הקורונה נעלמה ברוב המדינות. הגיע הזמן לעשות את הדבר הנכון גם בישראל ולהסיר את המגבלות, את המסיכות, גם בחללים סגורים, בטח לתלמידי בתי הספר, למעשה בכל מקום, כי הקורונה כיום כבר לא מסכנת כבעבר.

כמעט בכל המדינות לא מבקשים תעודות חיסון, תווים ירוקים, בדיקות PCR או אנטיגן. בצדק, כי התוספת של זה לכלל תחלואת הקורונה - שולית ביותר. אין מקום להמשיך עם בדיקות קורונה בכניסה לישראל, או בכל מקום סתם לאנשים בריאים ובטח לא להשאיר עשרות אלפי אנשים בבידוד עד התשובה", אמר גמזו.

"חבל על הכסף והחופש של האזרחים, על האופרציה ועל הטרטור המיותר. אז אם הכל חכם ונכון ומוצדק בכל אירופה ואמריקה, למה בישראל אנחנו נשארים עם זה? למה אני והרבה אחרים נצטרך לשלם יותר מ - 60 שקלים לבדיקה בחזרה ארצה שלא נעשית היום בשום מקום בעולם המערבי המחוסן?", תהה פרופ' גמזו.

הוא סיכם, "דיווחו שקרוב למיליון ישראלים יוצאים ונכנסים לישראל סביב הפסח. לא חבל 60 מיליון שקל ישולמו על ידי האזרחים למימוש מדיניות לא עדכנית? גם אם יהיה עוד גל, נתמודד אז. אני קורא לממשלת ישראל לקבל את ההחלטות בהתאם. הגיע הזמן לשנות כיוון להתקדם".