40 שנה לנסיגה מחבל ימית
40 שנה לנסיגה מחבל ימיתצילום: מאיר אליפור

ישיבת ההסדר נווה דקלים, שהוקמה בגלגולה הראשון בעיר ימית שבסיני, ערכה אמש (ראשון) אירוע לציון 40 שנה לנסיגה מחבל ימית.

במרכז האירוע התקיים פאנל בהנחייתו של העיתונאי אלישיב רייכנר, ובו השתתפו הרב דוד גבריאלי ראש הישיבה, אבי פרחן מהפעילים המרכזיים לעצירת הנסיגה בסיני, חיים ארז אלוף פיקוד דרום דרז שפיקד על הנסיגה מסיני וצביקה אלוש כתב ידיעות אחרונות שחי בימית למעלה משנה וסיקר את הנסיגה מקרוב עד יומה האחרון.

אבי פרחן, שבדומה לישיבת נווה דקלים גורש מביתו בימית ולאחר מכן מביתו בגוש קטיף, שיתף כי הביע רצון להישאר בביתו בימית גם אחרי ההסכמים על אף שתהיה בשליטה מצרית, ואף שלח מכתבים לבגין ולסאדאת בהם פירט את רצונו.

"אני פעלתי להישאר בימית גם תחת הנהגה מצרית", אמר פרחן. "זו ההוכחה לשלום אמיתי, מה משמעות של הסכם שלום אם אי אפשר להשאיר אזרחים בביתם בבטחה? אין סיבה שיהודים במסגרת שלום לא יוכלו להישאר בביתם".

פרחן התייחס למציאות הנוכחית ופנה בקריאה לראשי מועצת יש"ע. "יהיו עוד תוכניות של פינוי, אל תשלו את עצמכם, תידרשו להישאר בבתיכם", אמר. "אני קורא לבנט, לפיד וגנץ להקים ממשלת אחדות לאומית, אנחנו נמצאים במצב מסוכן שחלילה לאן הוא יוביל אני לא יודע".

צביקה אלוש אמר: "כשהממלכה רוצה משהו, הדבר הזה יקרה. הדבר היחיד שיכול למנוע דברים כאלה זה כוח פוליטי".

חיים ארז ציין: "מי שחושב שממשלת ישראל היא עצמאית, זו טעות, אנחנו תלויים בכל מיני גורמים שהם לפעמים פחות טובים".

הרב דוד גבריאלי דיבר על העניין באופן מהותי ואמר שבמקום שאין רוח חזקה קשה לעמוד בלחצים. לדבריו, יש לפתח את הרוח של ארץ ישראל ותורת ישראל ולכן הישיבה נמצאת באשדוד היום כדי להיות בתוך עם ישראל ולהמשיך את הרעיון של ישיבת ימית שגם היא הוקמה במטרה לחזק את הרוח בעיר ימית.