האלוף הישראלי הצעירהאיגוד הישראלי לשחמט

אלירן שילון רהב נחשב להבטחה הישראלית הגדולה ביותר בתחום השחמט, כאשר הזכייה ההיסטורית היום (שני) באליפות העולם עד גיל 10 מקפיצה עוד יותר את רף הציפיות מהעילוי הצעיר.

רהב משחק שחמט מגיל 5.5 ולוקח חלק במיזם שמוביל האיגוד הישראלי לשחמט לעידוד מצוינות בשחמט –'פרויקט המחוננים' של האיגוד הישראלי לשחמט בו פעילים 20 שחמטאים צעירים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר מכל רחבי הארץ, ומקבל את התמיכה הגדולה ביותר בארץ - השחקן הראשון אי פעם שזוכה לחונכות של 16 שעות שבועיות.

"ראיתי את הכישרון הגדול והפוטנציאל ולפני כשנה וחצי אישרתי להכפיל את מספר השעות לחונכות", מספר יו"ר האיגוד צביקה ברקאי. כמו כן, משחק אלירן במרכז המצוינות בעפולה תחת אמן השחמט ומאמנו שליווה אותו לתחרות- משה קציר.

אביו של אלירן, שחר שילון רהב, אמר לאחר הזכייה ההיסטורית: "אנחנו מתרגשים מאוד זה הישג אדיר אלירן התאמץ מאוד והתאמן שעות רבות מידי יום, התמודד בתחרויות בארץ ובמגוון אליפויות ויחד עם אומן השחמט משה קציר ורב האומן אורי קובו השגנו את ההישג האדיר, יש לנו אלוף עולם".

אלירן הצעיר הוסיף: "היה כיף מאוד וקשה מאוד, אני מאוד נרגש וגאה בהישג, השחמט זה משחק מרתק ומאתגר עם המון מחשבה ואסטרטגיה לחשוב מה המתחרה יעשה ואיך אתה מנצח אותו. אני שמח מאוד".

משה קציר מאמנו של אלירן ומי שמנהל את מרכז המצוינות אמר: "אני מלווה את אלירן מגיל 6 במרכז המצוינות בעפולה, הוא שחמטאי ברמה שהשחמט הישראלי לא ידע מעולם, השתתפתי כאמן שחמט בתחרויות ואני יכול לומר בפה במלא שיש לו עתיד מבטיח! המטרה- שיהיה בעתיד אלוף העולם גם לבוגרים".

יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט ד"ר צביקה ברקאי: "השחמט הישראלי נמצא בפריחה, מגיע אלירן שאפו ענק על ההישג האדיר לצד שורת הישגים בחודשים האחרונים לשחמט הישראלי- מדובר בהישג שיא בכל קנה מידה. בעוד שבוע נארח את אליפות העולם בשחמט לנכים באשדוד וכולי תקווה שההישגים הישראלים יימשכו גם שם".

מחר יתקיים ברודוס טקס הענקת המדליות והגביעים. אלירן הצעיר יעלה על הפודיום לקבל את מדליית הזהב של המקום הראשון.