ח"כ יום טוב כלפון עלה להר הבית
ח"כ יום טוב כלפון עלה להר הביתצילום: מינהלת הר הבית

חבר הכנסת יום טוב כלפון (ימינה) עלה להר הבית הבוקר (חמישי), לרגל יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל.

כלפון אמר: "יום העצמאות, אנחנו בהר הבית, במקום הקדוש לקודש הקודשים, חשוב שאפשר לעלות לפה, זו זכות קנויה שיש לנו. אני מודה לכל מי שפעל כדי שההר ייפתח הבוקר ליהודים".

אדם אחד צעק על ח''כ כלפון בכניסה להר: ''ההיסטוריה לא תשכח לך".

Cries as MK Yomtob Kalfon walks across the Temple Mount plaza

יום העצמאות תשפ"ב: ממתינים לכניסה להר הביתאלרון זבטני/TPS

שערי הר הבית נפתחו הבוקר לעליית יהודים, זאת לאחר 14 ימים בהם ההר היה סגור ליהודים בעקבות החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט לסגור את ההר בסיום הרמדאן כמידי שנה.

עם פתיחת הר הבית מחדש ליהודים התייצבו בשעות הבוקר המוקדמות למעלה ממאה יהודים בשער המוגרבים בתור לעלייה להר הבית.

בשל עומס העולים להר, המשטרה פתחה את השער לפרקים והכניסה בכל פעם עשרות עולים יהודים ולאחר מכן סוגרת את השער עד לסבב העולים הבא.

בתוך כך, עשרות ערבים בשטח ההר מנסים להפריע לעליית היהודים, צורחים בשטח ההר ומפגינים בקריאת "ברוח, בדם נפדה את אל-אקצא". הפלסטינים מדווחים כי כוחות הביטחון השליכו גז מדמיע לעבר מתפרעים ערבים בהר הבית.

קריאות הסתה וידוי אבנים וחפצים מתוך המסגדדוברות המשטרה

תום ניסני מנכ"ל 'בידינו - למען הר הבית' מסר לערוץ 7: "מאות רבות ואף יותר צפויים להגיע הבוקר ובשעות הצהריים להר הבית. אסור להכנע לתכתיבי החמאס ולא לחשוש מאיומים. כמו שאמרנו, הר הבית זה קו אדום שלנו וכך זה ישאר".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "השקט על ההר - מלבד צעקות של כמה מחבלות שלא ברור מדוע לא נעצרות - מוכיח לא רק שהחמאס הוא ארגון רופס שניתן להכניע אותו בקלות ושחבל שמתרגשים מהאיומים שלו, אלא גם שכאשר ממשלת ישראל ומשטרת ישראל רוצות הן יכולות".

לדבריו, "אין שום סיבה שגם עכשיו המשטרה מכניסה העולים היהודים בקבוצות קטנות ויש לאפשר לכל העומדים בכניסה לעלות. הגיע הזמן לאפשר הקמת בית כנסת על הר הבית והפסקת הכניעה לטרור - ביום העצמאות ה-74 למדינת ישראל חשוב שגם מי שנמצא בממשלה יזכור שאנחנו מדינה עצמאית".