מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהצילום: Shutterstock

המשטרה עצרה ועיכבה לחקירה הבוקר (שני) בתום חקירה סמויה 21 חשודים בביצוע עבירות פליליות כולל שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקלים.

יחידת להב 433 בשיתוף עם רשות המסים פעלו בחודשים האחרונים במסגרת החקירה נגד חשודים ומעורבים נוספים בחברה הערבית בחשד לביצוע פעילות פלילית.

החשדות הן לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. העבירות בוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, השמטת הכנסות והלבנת הון בהיקפים של כחצי מיליארד שקלים.

במהלך החקירה הסמויה, מופה מארג רחב של חברות אשר שימש את החשודים לביצוע עבירות מס והלבנת הון וכן נחשפו עבירות נוספות של סחיטה והשתלטות על עסקים ע"י החשודים, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות ככיסוי על תעבורת הכספים הרבה.

במסגרת הפרשה עוכבו לחקירה מספר בעלי חברות בנייה, כוח אדם וחברה להשכרת רכב, אשר חשודים בקבלת חשבוניות חשודות כפיקטיביות או את תמורתן.

היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטה המשטרה על עשרות בתים, בתי עסק, נותני שירותים פיננסיים וחברות קבלניות באזור תל אביב, המרכז, ירושלים ואזור הדרום. במהלך הפשיטה בוצעו חיפושים ונתפס רכוש משמעותי בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים במטרה לחלטו, בהמשך להליך המשפטי.