ביידן עם ראש הממשלה בנט
ביידן עם ראש הממשלה בנטצילום: אבי אוחיון, לע"מ

גורמים בוושינגטון ובירושלים דנים באפשרות לקיים פסגת מנהיגים בעת ביקורו של ביידן והמדינות שתיבדק השתתפותן הן הן הודו ואיחוד האמירויות, כך פורסם הבוקר בגלי צה"ל.

מקור המעורה בפרטי הביקור אמר כי המהלך נמצא בשלבי מחשבה ותכנון ראשוניים בלבד ותלוי במועד הסופי שיקבע ובלו"ז הנשיא.

על פי הדיווח, בירושלים הביעו נכונות לקיומה של פסגה כזו. הודו והאמירויות נשקלות בשל חשיבות שיתוף הפעולה בין ארבע המדינות.

אתמול דווח ב'ישראל היום' כי ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל צפוי להתקיים לקראת סוף יוני, ולפי הערכה של דיפלומטים המעורבים בהכנות לביקור - הוא יתקיים בצמוד לוועידת שבע המדינות המתועשות, שתיערך בגרמניה באותו הזמן.

המשלחת האמריקנית שעסקה בהכנות לביקור סיימה את שיחותיה בארץ, שבה בסוף השבוע לארה"ב בלי לקבוע תאריך סופי להגעת ביידן.

המגעים עם אנשיו נמשכים, והסיכום הכללי הוא שהביקור יתקיים במחצית השנייה של חודש יוני, כאשר ביידן אמור להשתתף ב-26 ביוני בוועידת ה-7G שתיערך בעיירה קורן שבצפון בוואריה. ההערכה, כאמור, היא שלישראל הוא יבוא כחלק ממסע זה, בצמוד לוועידה, לפניה או אחריה.

עם זאת, נראה כי המצב הפוליטי בישראל עלול להשפיע על ההחלטה הסופית של הבית הלבן ועל תזמונו של הביקור. אף שהממשל אוהד את ממשלת בנט-לפיד ומעוניין לסייע לה, אם יתקיימו בחירות בישראל, לא מן הנמנע שהביקור יידחה - זאת עקב העובדה שנשיאי ארה"ב נמנעים בדרך כלל מלבקר במדינות בזמן שנערכים בהן מסעות בחירות.