ח"כ מקלב
ח"כ מקלבצילום: חזקי ברוך ערוץ 7

במסגרת ציון הכנסת את ‘יום זכויות העובדים’, חבר הכנסת אורי מקלב שייצג את סיעת יהדות התורה בדיון, קבל על העובדות החרדיות שלטענתו מופלות לרעה.

“לצערנו יש פער גדול בין עובדים שאינם חרדים לכאלה מהציבור החרדי. זכויות העובדות החרדיות נרמסים הרבה יותר. אלו עובדות שבויות שלא יכולות ללכת לעבוד במקום אחר, שאינו מותאם להן, ולכן יש ניצול גדול בתנאים ובשכר”, אמר.

מקלב טען: “אנחנו רואים באותן חברות ממש עובדים בהרצליה מקבלים פי כמה וכמה מעובדות במודיעין עילית. האפליה בין עובדים במדינת ישראל חייבת להיפסק. אין סיבה שעובדת מוכשרת במודיעין עילית לא תקבל כמו עובד בהרצליה”.

מקלב הוסיף: “מונחים על שולחני כמה וכמה חוקים לזכויות העובדות – והקואליציה מקשה על אישורם. האם יש כאן חבר כנסת אחד שיכול להסביר לנו מדוע מפחיתים ימי מחלה למרות שלא מקבלים עליהם שכר?

"מהי ההצדקה להוריד ימי מחלה אם לא משלמים? בכנסת הקודמת הלכנו דרך ארוכה בטיפולים שעתיים, שיוכלו לקבל דמי מחלה לא על בסיס ימים אלא על בסיס של שעות לטובת טיפולים קצרים והבאנו להישג גדול בכך.

“מדוע אנחנו מדברים על מאבק על זכויות? הרווחיות של המפעלים והבעלים מגעים מידיהם של העובדים – אז מדוע לא לתת להם? במקומות רבים, השכר שהעובד מקבל הוא לא בפרופורציה מול מה שהוא מכניס לעסק. לצערנו בכל דבר יש רגולציה אבל על העובד והשכר של העובד זה אחרון במדרג”.