נעם רז
נעם רזצילום: באדיבות המשפחה

בבית החולים רמב"ם בחיפה נקבע בצהריים (שישי) מותו של לוחם הימ"מ רס"ב נעם רז, שנפצע מוקדם יותר היום קשה בחילופי אש שניהלו כוחות הביטחון עם מחבלים במהלך פעילות מבצעית בכפר ברוקין סמוך לג'נין.

הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

רס"ב רז, בן 47, תושב היישוב קידה שבבנימין, התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך 23 שנים ביחידה כלוחם, פראמדיק, פורץ וצלף. הוא הותיר אחריו את אשתו אפרת ושישה ילדים.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן "מדובר בלוחם ותיק ומנוסה מטובי בנינו, צנוע שבמהלך שירותו ביחידת הימ"מ השתתף באין ספור מבצעים ופעילויות מורכבות ורגישות שמטרתם סיכול הטרור. הלוחם הגיבור שנפל, חירף נפשו בפעילות מורכבת ורגישה שבמהלכה פתחו מחבלים שפלים באש כבדה לעבר לוחמינו. יחידת הימ"מ, לוחמיה וכוחות צה"ל הם חומת המגן של אזרחי מדינת ישראל במלחמה העיקשת נגד הטרור. אנחנו מחבקים ומשתתפים בצערה של משפחתו של הלוחם הגיבור שמסר נפשו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסר "איבדנו היום גיבור אמיתי, את נועם רז - לוחם ימ"מ אמיץ שחירף את נפשו למען ביטחון ישראל, במהלך מבצע יזום, מורכב ורגיש כנגד מחבלים.

ב-23 שנותיו ביחידה השתתף נועם באינספור מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים, כפי שמעידים מפקדיו - באומץ לב ובצניעות. נמשיך להילחם בטרור בנחישות וביד ברזל עד שנביס אותו ונשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. זו המורשת שמותיר אחריו נועם".

שר הביטחון בני גנץ מסר "‏בשם מערכת הביטחון, אני מבקש להביע צער עמוק על נפילתו של לוחם הימ׳׳מ רס"ב נעם רז ז"ל, בהיתקלות עם מחבלים היום באזור ג׳נין. אני מחזק את בני משפחתו ברגעים קשים אלה. יהי זכרו ברוך. נמשיך להילחם במחבלים, בשולחיהם, סייעניהם ובכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל".

מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי, מסר "אנו מרכינים ראש לזכרו של נעם רז ז"ל שנפל בחילופי אש עם מחבלים. נעם היה בעל מסור, אבא למופת ומטובי הלוחמים של משטרת ישראל. נעם שהחל את שירותו כלוחם בימ"מ לפני 23 שנה היה בנוסף גם פרמדיק שהציל לא פעם חיים של לוחמים תחת אש האויב.

שדה הקרב היה מוכר לו וכך גם הסכנות הטמונות בו, אך הוא השתייך לקבוצה קטנה וייחודית של שוטרים ולוחמים ששמו את טובת המדינה וביטחון אזרחיה בראש מעייניהם", אמר המפכ"ל.

"רק לפני מספר שבועות העניק נעם טיפול רפואי מציל חיים לסנ"צ ש' שנפצע קשה מירי בהיתקלות של כוח ימ"מ עם מחבלים ליד ג'נין. גבורה וערכים היו טבועים בדמותו ובפעילותו המבצעית בימ"מ. הוא הקדיש את חייו למען חבריו ביחידה ולמען המשטרה והמדינה. בימ"מ הוא יזכר תמיד כלוחם שנרתם לכל משימה, לוחם מלא צניעות וענווה שמשרת מתוך ערכי הציונות ואהבת המדינה. אנו מלווים, מחבקים ותומכים את משפחתו של נעם ז"ל בשעתם הקשה ביותר ונמשיך לעשות זאת לעד. הערכים שהובילו את נעם בחייו, יהיו מונצחים במותו ולאורם נחנך את לוחמינו ושוטרינו במשטרת ישראל. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע צער "תנחומיי מעומק הלב למשפחתו האבלה של לוחם הימ"מ רס"ב נעם רז שלחם באין ספור מבצעים מיוחדים והציל חיים רבים. מחזק את חיילי צה"ל, לוחמי כוחות הביטחון והמשטרה במערכה החשובה ומתפלל להצלחתם."

שרת הפנים איילת שקד הביעה צער כבד "הלב נשבר עם היוודע דבר מותו של לוחם הימ"מ נועם רז, במהלך פעילות מבצעית בג׳נין. נועם היה לוחם נועז, גיבור ישראל, איש משפחה וחקלאי בנשמתו, לומד תורה וממייסדי הישוב קידה. 'לעבדה ולשמרה' - נועם עבד את הארץ ומסר את נפשו בשמירה עליה. במותו ציווה לנו את החיים. משתתפת בצער המשפחה".

ישראל גנץ מביע צער על מותו של לוחם הימ"מ

נעם ממקימי היישוב קידה ואחד המייסדים המובילים של היישוב מעלייתו לקרקע ועד היום. במועצה האזורית מטה בנימין מציינים כי נעם היה מעמודי התווך של היישוב. "איש משפחה צנוע המחובר בכל נימי נפשו לאדמת ארץ ישראל. נטע מטע זיתים באזור והיה איש אהוב על כל סביבתו. הוא היה לוחם פעיל בימ"מ מזה 23 שנה. היישוב קידה ותושבי בנימין כולם משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעה קשה זו".

צוות היישוב, ראש המועצה ישראל גנץ וצוותים מקצועיים של המועצה יחד עם יחידת הימ"מ מלווים את המשפחה והיישוב. הלוויה תתקיים ביום ראשון.