יו"ר תקווה חדשה שר המשפטים גדעון סער פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה עם הדרישה לשנות את חוק הלאום והעביר מסר ברור לחברי הקואליציה.

"ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. לכן- חוק הלאום - שמעגן את זהותה של ישראל כמדינה יהודית- לא יבוטל וגם לא ישונה. החוק הזה גם עמד בהצלחה בביקורת שיפוטית בבג"צ בהרכב של אחד עשר שופטים.

ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ובה שיוויון זכויות לכל אזרחיה.בחוק הלאום אין דבר הפוגע בזכויות הפרט של אזרחי ישראל, ללא תלות בדתם או עדתם. ראוי לעגן את עקרון השוויון בחוק יסוד אבל יש לעשות זאת לא בחוק הלאום, כי אם בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. הדגש הוא על שוויון בזכויות הפרט. הצעת חוק כזאת הוגשה על ידי ועל ידי וע"י חברים נוספים בסיעה בתחילת הכנסת הנוכחית וגם בעבר", אמר. "זאת עמדת תקווה חדשה ואנחנו מודעים לקיומם של הסכמים קואליציוניים בנושא ולעמדת סיעות אחרות בבית".

"ביום חמישי קיימתי ישיבה ובה הנחתי לפרסם תזכיר חוק בו החמרת הענישה נגד מעסיקי, מליני ומסיעי שוהים בלתי חוקיים. אנחנו גם נחריף את הענישה, בנוסף גם נקבע קנסות מינימום, וגם ננקוט צעדים מנהליים ונמשיך לאתר עוד דרכים ואמצעים כדי להיאבק בתופעת השוהים הבלתי חוקיים וכדי לחזק את הביטחון".