יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מספר 2 ברשימת הליכוד לכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר בריאיון לתוכנית 'פגוש את העיתונות' בחדשות 12 כי אם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה בכנסת הנוכחית, הליכוד צריך לערוך פריימריז לראשות המפלגה.

"אני בדרך כלל לא נכנס לקרבות שאני לא חושב שאני יכול לנצח בהם", ציין אדלשטיין והוסיף, "אני חושב ששני דברים מדינת ישראל לא צריכה: אחד זה המשך קיומה של הממשלה הנוכחית והדבר השני זה בחירות", אמר יו"ר הכנסת לשעבר. "אפשר להרכיב ממשלה טובה, יציבה, עוד בכנסת הנוכחית".

לדברי אדשלטיין, "הליכוד יכול היה לקיים פריימריז לראשות התנועה ובאמת לא היינו זקוקים אז לבחירות. אם נתניהו יודע להרכיב ממשלה עוד בכנסת הנוכחית, אני ודאי לא אעמוד בדרכו כי אמרתי שמדינת ישראל לא צריכה בחירות. ואם לא - אז צריך לקיים התמודדות לראשות התנועה. תוך כמה שבועות אפשר לקיים פריימריז לראשות התנועה - זה לא אתגר כזה גדול".

אדלשטיין חזר והדגיש כי אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה, הוא לא יעמוד בדרכו. "טובת המדינה שבראש הליכוד יעמוד מישהו שיודע להרכיב את הקואליציה שתנהל את המדינה. אני חושב שעם הניסיון שיש לי והיכולות שלי לי והדברים המוכחים שעשיתי אני יכול להיות האדם המתאים לעשות את זה".

על הקריאות של נתניהו להצביע לציונות הדתית בבחירות האחרונות, אמר אדלשטיין: "כשאני אעמוד בראש הליכוד אני אקרא לכולם להצביע ליכוד. אני לא מכיר עוד מערכת בחירות אומר שאתה כראש מפלגה א' אומר להצביע למפלגה ב'. פשוט אין משחק ודבר כזה. לכן אני חושב שהליכוד כמפלגה ותנועה יכולה להתחזק ולהביא לא מעט קולות ולהרכיב ממשלה רחבה".