טל גן צבי
טל גן צביצילום: יוסי לזרוף

טל גן צבי, ראש הסגל של ראש הממשלה נפתלי בנט ואיש אמונו, עורר הבוקר (שני) טלטלה של ממש כשהודיע במפתיע על עזיבתו אחרי כעשור של עבודה משותפת עם בנט.

גן צבי רמז בהודעתו על "עומס" וגם בלשכת בנט תלו את העזיבה ב"תחושת מיצוי", אך עמית סגל מספר על סיבות נוספות לפרידה - שלא בהכרח קשורות לשחיקה מהתפקיד.

לדברי סגל, גן צבי חש בשנה האחרונה אכזבה מכך שראש הממשלה דחק אותו לצד. "מקורבו של בנט לא היה מעורב בענייני הלשכה כפי שהיה בעבר, ואת מרכז הכובד תפסה היועצת המדינית שמרית מאיר - שגם הודיעה לפני כשבועיים על עזיבתה. בין בנט לגן צבי אף התגלעו חילוקי דעות על תפקודה של מאיר ועל מקומה בלשכה, והאחרון גם לא אהב את האופן שבו שרטט בנט את ההמשך בלשכה אחרי עזיבת מאיר.

"יתרה מזאת", כותב סגל בחדשות 12, "לעזיבה של גן צבי היה צד אידיאולוגי. איש אמונו של בנט מגיע מהציונות הדתית ומהימין, והוא לא אהב את ההחלטה האסטרטגית של בנט לפנות למרכז - למשל ללכת למודיעין ולא לנוקדים. גן צבי אומנם גיבה את בנט כשהחליט להקים את הממשלה, אך סבר שעל האחרון לשמור על בייס ימני ולעבוד איתו. נוסף על כך, ההתרחקות של בנט מהפוליטיקה לא עברה חלק אצל גן צבי, שקצת מאס בצורך לתחזק את ימינה''.

''עכשיו, כשגם הצד הפוליטי וגם הצד המדיני עוזבים, כבר עולות תהיות לגבי התפקוד של בנט – גם כבוס, וגם כראש הממשלה. יש משבר אמון שלו מול אנשי הלשכה, ושלהם מולו. זה חורג ממחנות פוליטיים, וההחלטה של גן צבי כאילו מרמזת שהעסק בהתפרקות'', כך עמית סגל.